Cumhuriyet Dönemi hat sanatı
dc.contributor.advisor | Sezer, Bilal | |
dc.contributor.author | Elitok, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:30:26Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:30:26Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536204 | |
dc.description.abstract | İslam sanatları içerisinde hat sanatının müstesnâ bir yeri vardır. Bu sanat yüzyıllar boyu dâimi bir ilgiye mazhar olmuş ve İslam medeniyetinin sembolü haline gelmiştir. İslam dininin yazıya verdiği önem, yazının sanatsal olarak gelişmesini sağlamıştır.Bu araştırmanın konusunu Cumhuriyet Dönemi hat sanatı hattatları ve onların eserlerinden oluşmaktadır. Tez üç bölümden meydana gelmiştir. Birinci bölümde hat sanatının tarihsel gelişimi, Emevi ve Abbasi Devri hat sanatı ve Hat Sanatında Türk Devri ele alınmıştır. İkinci bölümde Cumhuriyet Döneminde Hat Sanatı ve Eğitimi ele alınmıştır. Üçüncü bölüm tezin ana gövdesini oluşturmaktadır. Burada, Cumhuriyet Döneminde hattın çeşitli türlerinde eserler vermiş hattatların biyografileriyle birlikte eserlerinden örnekler verilmiştir. Sonuç bölümünde de genel bir değerlendirme yapılmış ve sanatçıların hangi yazı türünde eserler verdikleri bir liste ile detaylandırılmıştır. | |
dc.description.abstract | The art of calligraphy has an exceptional place among Islamic arts. This art has drawn a constant attention for centuries and it has become a symbol of Islamic civilization. The importance given to inscription by Islam religion has provided artistic development of inscription.The art of calligraphy, calligraphers in the Republic Period and their works comprise the content of this study. The thesis consists of three chapters. In the first chapter, the historical development of the art of calligraphy, the art of caligraphy in Umayyad and Abbasid Period and Turkish Perion in the art of calligraphy were handled, and in the second chapter the art of calligraphy and its instruction were discussed. The third chapter comprises the main body of the thesis. In this chapter, samples from their works of the calligraphers who produced various works in different types of calligraphy in the Republic Period were presented with their biographies. In the results chapter a general evaluation was made, and on a list it was elaborated in which form of calligraphy they produced works. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.title | Cumhuriyet Dönemi hat sanatı | |
dc.title.alternative | The art of calligraphy in the Republic Period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Geleneksel Türk El Sanatları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Calligrophers | |
dc.subject.ytm | Calligraphy | |
dc.subject.ytm | Republican Period | |
dc.identifier.yokid | 373400 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 263872 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Geleneksel Türk El Sanatları Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |