Geleneksel Türk sanatlarımızdan, tezhip, hat ve minyatürün çağdaş Türk resmine yansıması
dc.contributor.advisor | Kavukçu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Teber, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:30:24Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:30:24Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536175 | |
dc.description.abstract | Türk Resim Sanatı Milattan öncesine dayanan bir geçmişe sahiptir. İlk resim örneklerine halı, kilim motiflerinde ya da seramikten yapılmış kaplarda rastlanır. Savaşan hayvan Figürleri, geometrik süslemeler, balballar dönemin üslubunu günümüze taşırlar. En eski portrecilik ve minyatür örnekleri ise Uygurlarda görülmektedir. Selçuklu döneminde de sıkça minyatürlü eserlere bolca rastlanır. Osmanlı döneminde ise minyatür sanatı doruk noktalarına ulaşır ve nakkaşlar saray tarafından desteklenirler. Batılaşma dönemini yaşadığımız 18 yüzyılda sürekli Batı'nın taklidi niteliğinde çalışmalar yapılır ve özgün eserler verilmez. 1940'lı yıllara gelindiğinde yapılmış olan Batı tarzı resimler ise sanatçıları tatmin etmez. Batı'ya özentisinde alıntı yapılarak özgün Türk Sanatı oluşturulamayacağını anlayan Türk Sanatçıları, kimlik arayışlarına yönelirler.Bu çalışmada Çağdaş Türk resminde Minyatür, Tezhip ve Hattın önemi, çeşitleri, uygulama biçimleri, ortaya konulmaya çalışılmış ve Türk resim sanatına etkileri incelenmiştir. | |
dc.description.abstract | Turkish Drawing art has a background going back to Before Christ in the history. The first drawings are encountered in the motives of carpets, rugs or pots made of ceramic. The battling animal figures, geometrical ornaments and `Balbals? carry the styles of the period to our present time. The oldest drawing and miniature examples are seen in Uygur Turks. A lot of miniature works are encountered in Seljuk period and those beautiful works are seen in our time. In Ottoman period The Miniature Art reaches its peak and craftsmen are supported by the palace. On the other hand in the eighteen century, the period which we live westernization most of the works just imitate the West so they are lack of originality. In 1940s Western style pictures do not satisfy the artists. Therefore, Turkish artists who realize that it is not possible to construct an original Turkish art through imitating and adapting the West try to find out an original identity.This study tries to put forward the importance, types and usage of Miniature, Ornamenting and Calligraphy in contemporary Turkish drawing and analyses the effects of these arts in Turkish Drawing. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Geleneksel Türk sanatlarımızdan, tezhip, hat ve minyatürün çağdaş Türk resmine yansıması | |
dc.title.alternative | The reflecting of our traditional Turkish arts: Miniature, ornamenting and calligraphy to contemporary Turkish drawing | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Illumination art | |
dc.subject.ytm | Calligraphy | |
dc.subject.ytm | Modern painting art | |
dc.subject.ytm | Modern painting | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | Minyature | |
dc.identifier.yokid | 375288 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 263862 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Resim Bilim Dalı |