Show simple item record

dc.contributor.advisorKavukçu, Mehmet
dc.contributor.authorTeber, Dilek
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:24Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:24Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536175
dc.description.abstractTürk Resim Sanatı Milattan öncesine dayanan bir geçmişe sahiptir. İlk resim örneklerine halı, kilim motiflerinde ya da seramikten yapılmış kaplarda rastlanır. Savaşan hayvan Figürleri, geometrik süslemeler, balballar dönemin üslubunu günümüze taşırlar. En eski portrecilik ve minyatür örnekleri ise Uygurlarda görülmektedir. Selçuklu döneminde de sıkça minyatürlü eserlere bolca rastlanır. Osmanlı döneminde ise minyatür sanatı doruk noktalarına ulaşır ve nakkaşlar saray tarafından desteklenirler. Batılaşma dönemini yaşadığımız 18 yüzyılda sürekli Batı'nın taklidi niteliğinde çalışmalar yapılır ve özgün eserler verilmez. 1940'lı yıllara gelindiğinde yapılmış olan Batı tarzı resimler ise sanatçıları tatmin etmez. Batı'ya özentisinde alıntı yapılarak özgün Türk Sanatı oluşturulamayacağını anlayan Türk Sanatçıları, kimlik arayışlarına yönelirler.Bu çalışmada Çağdaş Türk resminde Minyatür, Tezhip ve Hattın önemi, çeşitleri, uygulama biçimleri, ortaya konulmaya çalışılmış ve Türk resim sanatına etkileri incelenmiştir.
dc.description.abstractTurkish Drawing art has a background going back to Before Christ in the history. The first drawings are encountered in the motives of carpets, rugs or pots made of ceramic. The battling animal figures, geometrical ornaments and `Balbals? carry the styles of the period to our present time. The oldest drawing and miniature examples are seen in Uygur Turks. A lot of miniature works are encountered in Seljuk period and those beautiful works are seen in our time. In Ottoman period The Miniature Art reaches its peak and craftsmen are supported by the palace. On the other hand in the eighteen century, the period which we live westernization most of the works just imitate the West so they are lack of originality. In 1940s Western style pictures do not satisfy the artists. Therefore, Turkish artists who realize that it is not possible to construct an original Turkish art through imitating and adapting the West try to find out an original identity.This study tries to put forward the importance, types and usage of Miniature, Ornamenting and Calligraphy in contemporary Turkish drawing and analyses the effects of these arts in Turkish Drawing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGeleneksel Türk sanatlarımızdan, tezhip, hat ve minyatürün çağdaş Türk resmine yansıması
dc.title.alternativeThe reflecting of our traditional Turkish arts: Miniature, ornamenting and calligraphy to contemporary Turkish drawing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmIllumination art
dc.subject.ytmCalligraphy
dc.subject.ytmModern painting art
dc.subject.ytmModern painting
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmTurkish painting art
dc.subject.ytmMinyature
dc.identifier.yokid375288
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263862
dc.description.pages187
dc.publisher.disciplineResim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess