Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, İsmail Doğan
dc.contributor.authorAldağ, Elif
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:23Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536162
dc.description.abstractYabancı veya ikinci bir dil olarak İngilizce öğrenmenin artan önemi ile birlikte, günümüze kadar İngilizce öğretmenin daha iyi yollarını araştırmak amacı ile pek çok araştırma yapılmıştır. Birçok yol denenmiş olmasına rağmen, dil öğretimi alanında henüz istenen başarıya ulaşılamamıştır. Dil öğretimindeki çağdaş eğilimler, geleneksel dil öğretim yöntemlerine alternatif olarak `Yaratıcı Drama' yı sunmaktadır. Yaratıcı dramayla bireylerin sahip oldukları bilgi ve becerileri uygularken başkalarıyla etkin bir işbirliği sağladıkları, en iyi şekilde öğrendikleri ve kendi benliklerini keşfettikleri ortaya çıkmıştır.Bu çalışma, yaratıcı dramanın devlet ilköğretim okullarında yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin motivasyonunu artırma üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Katılımcılar Trabzon'da Mimar Sinan İlköğretim Okulunun 4. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmaya rastgele seçilmiş elli 4. sınıf öğrencisi katılmıştır. Daha sonra bu öğrenciler iki gruba ayrılmıştır: Deney ve Kontrol Grubu. Deney Grubu dramaya dayalı ders programına tabi tutulurken, Kontrol Grubu için herhangi faklı bir teknik kullanılmamıştır, fakat ders içeriği her iki grup için de aynı kalmıştır.Bu araştırmada veri toplamak için 5 farklı araç kullanılmıştır: Motivasyon Anketi, Kişisel Bilgi Formu, Öğrenci ve Öğretmen Röportajı, Kişisel Günlükler ve Gözlem Notları. Motivasyon testi iki kez uygulanmıştır: İlk önce çalışmanın başında ön-test olarak ve ikinci kez çalışmanın sonunda son-test olarak. Ön-test ve son-test sonuçları SPSS (17.0) paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve ortalama değerler ise Bağımsız Örnekler T- Testi (Independent-Samples T-Test) ile hesaplanmış ve karşılaştırılmıştır. Günlükler, gözlemler ve röportajlar ile elde edilen nitel verilerin analizinde nitel veri analizi yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin sonuçları gösteriyor ki; motivasyonun ve konuşma becerilerinin artırılması açısından deney grubu ile kontrol grubu arasında önemli farklar oluşmuştur. Sonuç olarak, yaratıcı dramanın motivasyonu artırmada ve konuşma becerilerini geliştirmede önemli bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractWith the increasing importance of learning English as a foreign or second language, many researches have been conducted to investigate better ways to teach English so far. Although many ways have been tried, the desired success hasn?t been achieved in the field of language teaching yet. Contemporary trends in language teaching offer `Creative Drama? as an alternative to traditional language teaching methods. It was suggested that with creative drama individuals cooperate with others effectively during the application of the knowledge and the skills that they have acquired, learn best and discover themselves.This study aimed to investigate the effectiveness of creative drama on the enhancement of motivation of the students who learn English as a Foreign Language in public elementary schools. The subjects were 4th grade students of Mimar Sinan Primary School in Trabzon. Fifty randomly sampled 4th grade students participated in the study. Then these students were randomly divided into two groups: Experimental and Control Groups. The Control Group continued their conventional lessons while the Experimental Group was exposed to drama-based curriculum, but the content of the course was the same.Five different instruments were employed to collect data in the study: Motivation Questionnaire, Personal Information Form, Student and Teacher Interviews, Individual Diaries, and Observational Field Notes. Motivation test was applied twice: Firstly at the beginning of the study as pre-test; and secondly at the end of the study as post-test. Results of the pre- and post-test were analyzed using Statistical Package for Social Sciences (SPSS) and the mean scores for the pre- and post-test were calculated and compared using Independent Samples T-test. In the analysis of qualitative data obtained by diaries, observational field notes and interviews, qualitative data analysis methods were used. The results of the obtained data indicate that there were significant differences between Experimental Group and the Control Group in terms of enhancement of motivation and speaking skills. It can be concluded that creative drama has a great effect on enhancing motivation and improving speaking skills.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe effects of creative drama on enhancement of motivation in language learning
dc.title.alternativeYaratıcı dramanın dil öğreniminde motivasyonu artırma üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCreative drama
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.identifier.yokid374527
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263831
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineİngilizce Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess