Show simple item record

dc.contributor.advisorMert, Osman
dc.contributor.authorAlbayrak, Fatma
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:22Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:22Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536135
dc.description.abstractBu çalışmayla, anadili Moğolca olan öğrencilerin Türkçeyi öğrenirken yaptıkları dil bilgisi yanlışlarını tespit ederek yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ve özellikle de Moğollara Türkçe öğretimiyle ilgili hazırlanacak çalışmalara katkı sağlamak amaçlanmıştır.Çalışma grubu Türkçe Öğrenen Moğollar ve Moğolistan Milli Üniversitesi Yabancı Diller ve Kültürler Fakültesi Türkoloji Bölümü II. ve III. sınıfta öğrenim gören 35 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmayla ilgili veri kaynakları 2007- 2008 öğretim yılında Moğolistan Milli Üniversitesi Yabancı Diller ve Kültürler Fakültesi Türkoloji Bölümü'nde misafir öğretim üyesi olarak görev yapan Dr. Osman MERT tarafından elde edilmiştir. Çalışma sırasında, nitel araştırma yöntemlerinden ?doküman incelemesi? tekniğiyle elde edilen veriler ?içerik analizi?ne tabi tutulmuştur. İçerik analizinde veriler kodlanmış; deşifre edilen hata tiplerinin istatistikî durumları tespit edilmiş, dil bilgisi açısından değerlendirilmesi yapılmış ve birtakım önerilerde bulunulmuştur.Çalışmanın birinci bölümünde yabancılara Türkçe öğretimi ve Moğolistan'da Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümünde Türkçe öğrenen Moğol öğrencilerin yazılı anlatım çalışmaları ?Fonetik (Ses Bilgisi)?, ?Kavram İşaretleri?, ?İsim ve Fiil Tabanları?, ?Kavram İlişkileri?, ?Cümle? ve ?Yazım ve Noktalama Kuralları? ile ilgili olmak üzere altı başlık altında incelenmiş ve tespit edilen yanlışlıklar kuramsal bilgiler, açıklamalar, yanlışlıklara dair örnekler yanlışlığın yapılma oranıyla birlikte dikkatlere sunulmuştur. Çalışmanın son bölümünde ise yanlış tipleri ve bunların istatistikî durumlarından hareketle yapılan değerlendirmeyi içeren ?Sonuç? bölümüne yer verilmiştir.
dc.description.abstractWith this study, by determining the mistakes made by students whose mother tongue is Mongolian when they learn Turkish, it is aimed to contribute to the followig studies related to teaching Turkish especially to the Mongol students.The Mongols learning Turkish constitute the group of the study and also Mongolia National University Foreign Languages and Cultures Faculty Turcology Department Students constitute samples. Sources of datum have been obtained by Dr. Osman MERT who worked as a guest lecturer at Mongolia National University Foreign Languages and Cultures Faculty Turcology Department in 2007-2008 academic year. In the course of study data obtained by `document analysis? technigue of qualitative research methods are made dependent on `content analysis?.In the content analysis data are coded; the statistic situations of decoded error types are determined; its evaluation from the grammatical point of view has been made and some suggestions have also been made.At the first part of the study, some information about teaching Turkish and also teaching Turkish as a foreign language in Mongolia has been given. At the second, mthe writing studies of Mongol students learning Turkish have been evaluated under six titles such as `Phonetics?, `Concept Marks?, `Noun and Verb Bases?, `Concept Relations?, `Sentence? and `Orthography and Punctuation Rules? and also the determined mistakes, theoretical information, explanations. examples releted to these mistakes and the rate of making a mistake have been presented. At the end of the study, by taking into consideration of mistakes found from all these aspects and their statistic situations, the evaluation and some suggestions have been made.Key Words: Teaching Turkish to Foreign People, Teaching Turkish to the Mongol, and Grammatical Errorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğrenen Moğol öğrencilerin yazılı anlatım yanlışlarının dil bilgisi açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluatin of written mistakes of Mongolian students who learn Turkish, in terms of grammatical rules
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmWritten expression
dc.subject.ytmMongoşs
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.identifier.yokid375408
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263810
dc.description.pages277
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess