Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmez, Selami
dc.contributor.authorTaşgin, Adnan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:19Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:19Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536083
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinden; öğretme ve öğrenme süreci yeterlikleri ile öğrenmeyi, gelişimi izleme ve değerlendirme yeterliklerinin sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Erzurum ili merkez ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenleri ile Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği anabilim dalı son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise tabakalı örneklem yolu ile belirlenen 41 okuldaki 345 sınıf öğretmeni ve 79 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, MEB tarafından yayınlanan ?Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri? dikkate alınarak, araştırmacı tarafından değiştirilmeden, belirlenen 2 ana yeterliğe ilişkin performans göstergeleri 5'li lilert tipi anket haline getirilmiş ve uygulanmıştır.Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine ilişkin verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşlerine ilişkin genel ortalamalar arasında anlamlı fark olup olmadığını belirlemek için t-testi yapılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının, öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinden, ?Öğretme ve Öğrenme Süreci Yeterlikleri? ve Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme ve Değerlendirme Yeterlikleri?ne ilişkin performans göstergelerini genellikle olumlu buldukları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: öğretmen, öğretmen adayı, öğretmen yeterlikleri.
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to assess the proficiencies of teaching and learning and the proficiencies of monitoring and evaluating learning and development process according to views of classroom teachers and pre-service classroom teachers on the basis of general proficiencies of teaching profession.The universe of the research consists of the classroom teachers working in the central counties of Erzurum and the four-year students at Classroom Teaching Program of Primary Teacher Education Department of Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty, in 2009-2010 academic year. The sample of the study consists of 345 classroom teachers from 41 different schools and 79 pre-service classroom teachers who were selected by a stratified sampling technique.In the study, as the data collection tool, performance indicators pertaining to two main proficiencies pre-determined by the researcher considering the General Proficiencies of Teaching Profession published by the Ministry of National Education were designed as a 5-point Likert scale and used.In the analysis of data pertaining to the views of classroom teachers and pre-service classroom teachers, the values of percentage, frequency, mean, standard deviation were calculated. In order to determine whether there were differences between the views of classroom teachers and pre-service classroom teachers, T-test was used.According to the data obtained in the research, from the general proficiencies of classroom teachers and pre-service classroom teachers, it was inferred that classroom teachers and pre-service classroom teachers found the performance indicators related to ?Proficiencies of Teaching-Learning Process and Proficiencies of Monitoring and Evaluating Learning and Development? positive.Keywords: Teacher, Pre-service teacher, Teacher Proficiencies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi (öğretme ve öğrenme süreci yeterlikleri-öğrenmeyi, gelişimi izleme ve değerlendirme yeterlikleri)
dc.title.alternativeA assessment of general teacher proficiencies according to the views of classroom teachers and pre-service classroom teachers (proficiencies of teaching-learning process-proficiencies of monitoring and evaluating learning and development)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid378643
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263816
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess