Müzik öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören anadolu güzel sanatlar ve spor liseleri ile diğer lise mezunu öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersindeki müzikal beceri farklılıklarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Şengül, Cengiz | |
dc.contributor.author | Aydin Erdem, Derya | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:30:14Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:30:14Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/535991 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri ile ?diğer lise?lerden mezun olan öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersindeki müzikal beceri farklılıklarının karşılaştırılması yapılmıştır. Araştırmada, durum tespitine yönelik kontrolsüz son-test modeli esas alınarak hedef davranışlar belirlenip değerlendirmeleri yapılmış, toplanan verilerin çözüm ve yorumunda deneysel araştırma yönteminden yararlanılmıştır.Araştırmada, evren olarak Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencilerden; Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı birinci sınıf öğrencilerinden sekiz Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi mezunu ile sekiz ?diğer lise? mezunu öğrenci örneklem olarak incelenmiştir.Araştırmada, öğrencilerin eserleri doğru seslendirme davranışları alt problemler doğrultusunda incelenmiş, elde edilen bulgular doğrultusunda çözüm önerileri getirilmiştir.Bu çalışmanın sonucunda Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri mezunu öğrencilerin ?diğer lise?lerden mezun olan öğrencilere göre daha başarılı oldukları gözlenmiş, ancak; anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, Bireysel Ses Eğitimi Dersi. | |
dc.description.abstract | In this research, the comparison between ?the students who graduated from Anatolian Fine Arts and Sport High Schools and the ones who graduated from ?high schools? with respect to musical skills differences in individual voice training lesson in the Department of Musical Training.? In the study, target behaviors have been assessed by means of uncontrolled final-test model and the collected data have been analyzed and interpreted through empirical methods.The total field under survey has been students from Education Faculty Fine Arts Training Department Musical Education Department. The subject population consisted of eight freshman students who graduated from Anatolian Fine Arts High Schools and eight freshman students graduated from ?high schools? in Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty Fine Arts Training Branch Musical Education Department.In the study, students? behaviors of correct vocalization of musical pieces with regards to sub-problems and possible solutions have been put forward in the light of the data collected.In conclusion of this study, the graduates of Anatolian Fine Arts and Sport High Schools have been observed to be more successful than those of the ones who graduated from ?high schools? although statistically significant difference has not been found.Key Words: Music Education, Anatolian Fine Arts High Schools, Individual Voice Training Lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzik öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören anadolu güzel sanatlar ve spor liseleri ile diğer lise mezunu öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersindeki müzikal beceri farklılıklarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison between the students who graduated from anatolian fine arts and sport high schools and the ones who graduated from high schools with respect to musical skills differences in individual voice training lesson in the department of musical training | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Voice training | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Anatolian high school of fine arts | |
dc.subject.ytm | High schools of fine arts and sports | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.identifier.yokid | 379955 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 263809 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |