Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Durmuş
dc.contributor.authorŞahin, Aytaç
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:12Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:12Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/535965
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini, 2009-2010 eğitim öğretim yılında Erzurum ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilköğretim okullarının 1. kademesinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Erzurum ili Palandöken ilçesi ile Çat ilçesinde bulunan 1'i özel okul olmak üzere toplam 26 okulda görev yapan 102 öğretmen oluşturuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kaynaştırma Eğitimi Anketi' kullanılmıştır. Bu anket ilk olarak Battal (2007) tarafından kullanılmış, güvenirliği ve geçerliği tespit edilmiştir.İstatistiksel çözümlemelerde değişkenlere göre iki grup arasında kaynaştırma öğrencilerinin sosyalleşme düzeyleri yönünden fark olup olmadığını belirlemek için t-testi, üç ya da daha fazla grubun kaynaştırma öğrencilerinin sosyalleşme düzeyleri arasında fark olup olmadığını belirlemek için tek yönlü (one-way) ANOVA yapılmıştır.Araştırma bulgularına göre; sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerinin sosyalleşme düzeyinde mezun olduğu fakülteye göre önemli fark bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Kaynaştırma, Kaynaştırma Eğitimi, Özel Eğitim, Sınıf Öğretmeni.
dc.description.abstractThis study aims to explore primary school teachers? socıalize levels of mainstreaming students through certain variables.The setting was the primary school Level I teachers in Erzurum, in the 2009-2010 education year. The participants were the primary school teachers in Erzurum who were working at 102 teachers in 26 schools two of which were private schools.The data were collected by means of The Mainstreaming Education Questionnaire. It was confirmed by Battal (2007) in terms of reliability and validity.İn order to determine whether there were significant differences in terms of socialize levels of mainstreaming students of two different group t-test was used, and to determine if three or more groups? socialize levels of mainstreaming education differed, one-way ANOVA used.The results show that there are significant differences in primary school teachers? socialize levels of mainstreaming education acording to their educational level.Keywords: Mainstreaming, Mainstreaming Education, Special Education, Primary Schools Teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKaynaştırma yoluyla eğitim gören öğrencilerin sosyalleşme sürecinde karşılaştığı sorunların öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Erzurum ili örneği)
dc.title.alternativeQualifications of in terms of problems of socializas process of the primary school teachers? mainstreaming students (Sample of Erzurum)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid380234
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263834
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess