Stratejik düşünce, öğrenme yönlülük ve yenilik
dc.contributor.advisor | Naktiyok, Atılhan | |
dc.contributor.author | Timuroğlu, Muhammed Kürşat | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:30:12Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:30:12Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/535956 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasının temel amacı; stratejik düşünce, öğrenme yönlülük ve yenilik arasındaki ilişkisinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Bu çerçevede, stratejik düşünceyi oluşturan temel bileşenlerin belirlenmesine çalışılmış, stratejik düşünme sürecine ilişkin unsurlar ve öğrenme yönlülüğü oluşturan, temel bileşenler açıklanmıştır. Yenilik türleri ve yenilik süreçleri tanımlanarak, araştırmanın teorik bölümü tamamlanmıştır.Çalışmanın, uygulama kısmında; Ankara'da faaliyet gösteren ve KOBİNET üyesi olan 260 işletme yöneticisine yüz yüze görüşme yöntemi ile anket uygulanmıştır. Stratejik düşüncenin, öğrenme yönlülüğe etkisi ve öğrenme yönlülüğün, yenilik üzerine etkisi teorik olarak açıklanmıştır. Bu doğrultuda geliştirilen hipotezler ve araştırma modeli, yapısal eşitlik modeli aracılığı ile test edilmiştir. Sonuç olarak; stratejik düşüncenin, öğrenme yönlülüğü, öğrenme yönlülüğün de yeniliği etkilediği tespit edilmiştir.Stratejik yönetim literatüründe, stratejik düşünce, öğrenme yönlülük ve yenilik kavramları, öncelikli konular arasında yer almaktadır. Bu nedenle, bu kavramlar aralarındaki etkileşim, neden ve sonuçları ile açıklanarak, literatüre önemli katkıda bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The main objective of this thesis is to explain the relationship between strategic thought, learning orientation and innovation. In this context, the main components of strategic thought are determined; elements of strategic thinking process and the components of learning orientation are explained. By describing the types of innovation and innovation processes, the theoretical part of thesis is completed.In this study, the data were gathered by survey technique (face to face) from 260 business managers who are registered to KOBİNET in Ankara province. The effect of strategic thought on learning orientation and the effect of learning orientation on innovation are theoretically explained. The research hypothesis and the proposed model of the thesis are tested by structural equation model. Findings confirm the validity of the model, thus strategic thought affects learning orientation and learning orientation affects innovation.Strategic thought, learning orientation and innovation are key concepts of strategic management literature. Therefore, significant contributions have been made to the literature by explaining the interaction between these concepts with causations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Stratejik düşünce, öğrenme yönlülük ve yenilik | |
dc.title.alternative | Strategic thought, learning orientation and innovation | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning orientation | |
dc.subject.ytm | Innovation | |
dc.subject.ytm | Strategic thinking | |
dc.identifier.yokid | 381211 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 263944 | |
dc.description.pages | 242 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |