Barok Dönemi levha tezyinatı
dc.contributor.advisor | Karadaş, Celalettin | |
dc.contributor.author | Barik, Melahat | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:29:58Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:29:58Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/535733 | |
dc.description.abstract | Türk süsleme sanatlarının en önemlilerinden biri olan tezhip sanatı, Türklerin var oluşundan günümüze kadar devam etmiştir. Özellikle kitap sanatlarında görülen tezhip sanatı asırlar boyu gelişimini sürdürmüştür. Bu gelişim süreci içerisindeki en yoğun dış etki ise XVIII. yüzyıldan sonra Türk sanatına giren Barok ve Rokoko üsluplarıyla olmuştur. Kitap sanatlarında kendini açıkça belli eden Barok ve Rokoko üsluplarının kulanım alanlarından biri de levhalardır. Barok ve Rokoko üslubunun doğmasından bir asır sonra yaygın olarak levhalarda kullanılmaya başlanması, bu üslubun gelişiminikolaylıkla izleyebilme olanağını sağlamıştır. Üç bölümden oluşan ve bu gelişim sürecini anlatan tezin birinci bölümünde tezhibin tanımı ve gelişimi, ikinci bölümünde Barok sanatının tanımı, gelişimi veOsmanlı sanatına etkileri, üçüncü bölümünde de levhaların tanımı, gelişimi ve Barok bezemeli levhalar hakkında bilgiler verilmiştir. Yapılan tezin ana kaynağı Topkapı Sarayı Müzesi, Türk - İslam Eserleri Müzesi, Sabancı Müzesi, Sadberk Hanım Müzesi, Süleymaniye Kütüphanesi, Beyazıt Kütüphanesi, İslam Araştırmaları Merkezi, İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi ve özel koleksiyonlardaki levha ve yazılı kaynaklardan oluşmaktadır. | |
dc.description.abstract | Turkish illumination arts, is one of the most important art of decorative continued from the existence of Turks until today. Especially illumination in the art of books has developed for centuries. The most important external influence in the development process is the Baroque and Rococo styles into Turkish art in XVIII. century. One of the usage areas of the Baroque and Rococo styles commonly seen in field book arts is the plates. The plates had been intensively after a century following the Baroque and Rococo styles development which helped to monitor developments in theplates. The thesis consists of three sections. The first section describes illumination of the definition and development the second section, Baroque art the definition development and Ottoman art effects and the third section, the board of the definition development and baroque decoration sheet information is given. The main sources of the thesis are the Topkapi Palace Museum, the Turkish - Islamic Works Museum, Sabanci Museum, Mrs. Sadberk Museum, Suleymaniye Library, Beyazit Library, the Islamic Research Center, Istanbul University Library and private collections in the plate and written sources, respectively. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Barok Dönemi levha tezyinatı | |
dc.title.alternative | Plate decorative in Baroque Period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Geleneksel Türk El Sanatları Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Ornamentations | |
dc.subject.ytm | Plates | |
dc.subject.ytm | Rococo styles | |
dc.subject.ytm | Turkish decorative art | |
dc.subject.ytm | Baroque Age | |
dc.subject.ytm | Baroque art | |
dc.subject.ytm | Ottoman art | |
dc.identifier.yokid | 389229 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 294738 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |