Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Cahit
dc.contributor.authorUlutaş, Sibel
dc.date.accessioned2021-04-26T19:29:52Z
dc.date.available2021-04-26T19:29:52Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/535626
dc.description.abstractMüzik Eğitim Programları'nın hedeflenen kazanımların içinde, insan sesininkullanımı ve bu paralelde de ses eğitimine dönük kazanımlar önemli bir yer tutmaktadır.Bu amaçla ilköğretim müzik eğitiminin içinde, çocukların seslerini etkin ve etkili olarakkullanabilmeleri amacıyla farklı seviyelerde ses eğitimi uygulamalarına yer verilmiştir.Bu araştırma; İlköğretim müzik programında kapsanan ses eğitimi kazanımlarıve bu kazanımlar paralelinde girişilen etkinliklerin niceliği ve niteliğinin tespiti üzerineodaklanmıştır.Araştırma betimsel araştırmalardan ?Tarama (Survey)? modeli ile yürütülmüş,verilerin toplanması için ?İlgi Ölçeği? ve ?Öğretmen Görüşme Formu? hazırlanmış,hazırlanan ölçekler, örneklemdeki 245 öğrenci ve 10 kişilik öğretmen grubunauygulanmıştır.Araştırma sonucunda ilköğretim müzik programındaki etkinliklerin insan sesi ileseslendirilmeye dönük şarkılarla çevrili olduğu, bu nedenle şarkıların sesle icra edilmesiaşamasında sesin etkili ve verimli olarak kullanılması için ses eğitimine dönükkazanımların da belli oranda programın içerisinde yer aldığı tespit edilmiştir.Öğrencilerin ses eğitimi uygulamalarına dönük ilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı veöğretmenlerin de başta müzik ders saatinden, araç-gereç ve ortam durumlarındankaynaklanan belli sorunlar nedeniyle ses eğitimi uygulamalarına yeterli düzeyde yerveremedikleri sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, İlköğretim, Ses eğitimi
dc.description.abstractUse of human voice and, within this parallel, acquisitions of voice training havean important part in the acquisitions targeted by music education programmes. For thispurpose voice training applications at different levels included in the primary educationmusic education so that children would use their voices efficiently and effectively.This study focused on the detection of voice training acquisitions included in theprimary education music programme and quality and quantity of the activities donewithin the parallel of these acquisitions.The study was conducted with ?Scanning (Survey)?, one of the descriptivestudies; ?Interest Scale? and ?Teacher Interview Form? were prepared for datacollection; the prepared scales were applied to 245 students and a 10 people teachersgroup in the sample group.At the end of the study it was detected that the activities in the primary musiceducation programmes included the songs compatible with the vocalization by humanvoice and for this reason acquisitions of voice trainings were also included in theprogramme for efficient and effective use of voice during the performance of songs withhuman voice. It was concluded that the teachers could not sufficiently include voicetraining applications because of some reasons caused primarily by hours of musicclasses, case of equipments and environment and because the students? interest in voicetraining is not at a sufficient level.Key Words: Music Education, Primary Education, Voice Trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleİlköğretim müzik derslerindeki ses eğitimi uygulamalarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of voice traning applications in music classes in primary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Bilimleri Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmVoice training
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmVoice
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid393051
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid294732
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess