İlköğretim müzik derslerindeki ses eğitimi uygulamalarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Aksu, Cahit | |
dc.contributor.author | Ulutaş, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:29:52Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:29:52Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/535626 | |
dc.description.abstract | Müzik Eğitim Programları'nın hedeflenen kazanımların içinde, insan sesininkullanımı ve bu paralelde de ses eğitimine dönük kazanımlar önemli bir yer tutmaktadır.Bu amaçla ilköğretim müzik eğitiminin içinde, çocukların seslerini etkin ve etkili olarakkullanabilmeleri amacıyla farklı seviyelerde ses eğitimi uygulamalarına yer verilmiştir.Bu araştırma; İlköğretim müzik programında kapsanan ses eğitimi kazanımlarıve bu kazanımlar paralelinde girişilen etkinliklerin niceliği ve niteliğinin tespiti üzerineodaklanmıştır.Araştırma betimsel araştırmalardan ?Tarama (Survey)? modeli ile yürütülmüş,verilerin toplanması için ?İlgi Ölçeği? ve ?Öğretmen Görüşme Formu? hazırlanmış,hazırlanan ölçekler, örneklemdeki 245 öğrenci ve 10 kişilik öğretmen grubunauygulanmıştır.Araştırma sonucunda ilköğretim müzik programındaki etkinliklerin insan sesi ileseslendirilmeye dönük şarkılarla çevrili olduğu, bu nedenle şarkıların sesle icra edilmesiaşamasında sesin etkili ve verimli olarak kullanılması için ses eğitimine dönükkazanımların da belli oranda programın içerisinde yer aldığı tespit edilmiştir.Öğrencilerin ses eğitimi uygulamalarına dönük ilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı veöğretmenlerin de başta müzik ders saatinden, araç-gereç ve ortam durumlarındankaynaklanan belli sorunlar nedeniyle ses eğitimi uygulamalarına yeterli düzeyde yerveremedikleri sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, İlköğretim, Ses eğitimi | |
dc.description.abstract | Use of human voice and, within this parallel, acquisitions of voice training havean important part in the acquisitions targeted by music education programmes. For thispurpose voice training applications at different levels included in the primary educationmusic education so that children would use their voices efficiently and effectively.This study focused on the detection of voice training acquisitions included in theprimary education music programme and quality and quantity of the activities donewithin the parallel of these acquisitions.The study was conducted with ?Scanning (Survey)?, one of the descriptivestudies; ?Interest Scale? and ?Teacher Interview Form? were prepared for datacollection; the prepared scales were applied to 245 students and a 10 people teachersgroup in the sample group.At the end of the study it was detected that the activities in the primary musiceducation programmes included the songs compatible with the vocalization by humanvoice and for this reason acquisitions of voice trainings were also included in theprogramme for efficient and effective use of voice during the performance of songs withhuman voice. It was concluded that the teachers could not sufficiently include voicetraining applications because of some reasons caused primarily by hours of musicclasses, case of equipments and environment and because the students? interest in voicetraining is not at a sufficient level.Key Words: Music Education, Primary Education, Voice Training | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | İlköğretim müzik derslerindeki ses eğitimi uygulamalarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of voice traning applications in music classes in primary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Bilimleri Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Voice training | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Voice | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 393051 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 294732 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |