Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, İbrahim
dc.contributor.authorGüney, Murat Arif
dc.date.accessioned2021-04-26T19:29:30Z
dc.date.available2021-04-26T19:29:30Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/535250
dc.description.abstractGiriş, iki bölüm ve sonuçtan oluşan bu çalışma, genelde yabancı dil öğretiminde izlenen yöntem ve yaklaşımlara yeni bir bakış kazandırarak Türkiye'de yabancı dil öğretimine, özelde el-Muhtâr adlı seriden yararlanma hedefinde olanlara katkı sağlamayı amaçlamaktadır.Giriş bölümünde, çalışmanın önemi, amacı ve alanı üzerinde durulmuştur.Birinci bölümde, dilin tanımı, yabancı dil öğrenim ve öğretim süreci, yabancı dil öğretim yöntemleri ve Türkiye'de Arapça öğretimi ile Arapça öğretiminin ülkemizde günümüzdeki durumu konuları ele alınmıştır.İkinci bölümde, yabancı dil öğretiminde ders kitabı değerlendirmesi ana başlığı altında; dil öğrenim/öğretim sürecinde önemli faktörler ve bunların rolü, ders programı, izlence ve izlence türleri, ders kitabının seçimi ve özellikleri, ders kitabının yardımcı materyalleri ile Arapça ders kitaplarında bulunması gereken özellikler üzerinde durulmuştur. Son olarak da el-Muhtâr adlı serinin incelenmesi yapılmıştır.Sonuç bölümünde ise çalışmanın genel bir değerlendirilmesi yapılarak inceleme sonucunda ulaşılan kanaat ve düşünceler ifade edilmiştir.
dc.description.abstractThis work, consisting on the introduction, conclusion and two chapters, aims to bring a new point of view to the methods and approaches, in general in the foreing language education in Turkey, and particulary to guide them, intending to use the el-Muhtâr series in this field.The introduction chapter includes the importance, aims and the field of the work.The first chapter defines the language and deals with the subjects; the foreing language education and instruction process, the foreing language education methods, and Arabic language instruction and it?s current situation in our country.The second chapter, under the heading `Text books in foreing language instruction; dwells upon main factors and their roles on language education /instruction procees, the course program, visual programs and types of visual programs, the selection of text books and their specifications, accompanying material of the text books, and the specifications an Arabic language text book should carry. Finally, the Examination of the series was named el-Muhtâr.The conclusion chapter includes a general evaluation of the whole work and opinions and advices arising from the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectDoğu Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEastern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEl-Muhtâr adlı serinin Arapça öğretimi açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvalution of the serious named `Al-Mukhtar` in the terms of Arabic instruction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmArabic
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmAl-Muhtar
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmArabian literature
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid409095
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289927
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineArap Dili ve Belagatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess