Taşımalı eğitim ve toplumsal sorunlar
dc.contributor.advisor | Karaca, Nuray | |
dc.contributor.author | Taşbaşi, Ahmet Nabi | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:29:27Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:29:27Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/535212 | |
dc.description.abstract | Taşımalı Eğitim ve Toplumsal Sorunlar adını taşıyan bu çalışma 2 bölüm ve çok sayıda alt başlıktan oluşmuştur.Araştırmanın birinci bölümünde İlköğretimin kısaca tarihi süreci daha sonra da Taşımalı İlköğretim sisteminin gelişimi hakkında bilgi verilmiştir.Araştırmanın ikinci bölümünde Taşımalı İlköğretim uygulaması hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri tespit edilmiştir.Taşımalı öğrencilerin yarıya yakınının taşıma sisteminden memnun olmadıklarını, yatılı okumak istemediklerini,ilköğretimin tamamını kendi köyünde okumak istediklerini, servis aracından kaynaklanan problemleri olduğunu, ailelerinin ve kendilerinin lise eğitimi almak istediklerini, öğrencilerin ailelerine büyük bir güveninin olduğu tespit edilmiştir.Öğretmenlerin taşımalı eğitim sisteminden memnun olmadıkları, taşımalı öğrencilerin derslerinde başarısız ve okul sorunlarını arttırdıkları, ailelerin çocuklarının okul durumuna ilgisiz kaldıkları ayrıca bu öğrencilerin yeterli destekle istenilen başarıları elde edebilecekleri bulgularına ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study by the name Transportation-based(The education of the students who are transported from villages to the cities)and their social problems consists of two parts and numerous sub-headlines.In the first part of this research ,it was aimed to give information about a brief historical process of Primary Education and then the progress of the transportation -based system.In the second part of the study,the thoughts of both students and teachers about the application of the transportation ?based primary education took place.These thoughts indicated that nearly half of the transported students werent in favour of this system, they didnt want to stay in dormitories ,they wanted to have their primary education in their own villages,they had problems about the school buses ,both they and their families wanted to have high school education and they had a full reliance on their families. It was also observed that the teachers werent in favour of this system,they werent good at their school subjects,the problems of the school were increased due to them,their families didnt care of their problems about the school,and with adaquate support these students could get the desired achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Taşımalı eğitim ve toplumsal sorunlar | |
dc.title.alternative | Trasportation-based and their social problems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transported education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Problems of the students | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 410669 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 304156 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |