Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraca, Nuray
dc.contributor.authorTaşbaşi, Ahmet Nabi
dc.date.accessioned2021-04-26T19:29:27Z
dc.date.available2021-04-26T19:29:27Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/535212
dc.description.abstractTaşımalı Eğitim ve Toplumsal Sorunlar adını taşıyan bu çalışma 2 bölüm ve çok sayıda alt başlıktan oluşmuştur.Araştırmanın birinci bölümünde İlköğretimin kısaca tarihi süreci daha sonra da Taşımalı İlköğretim sisteminin gelişimi hakkında bilgi verilmiştir.Araştırmanın ikinci bölümünde Taşımalı İlköğretim uygulaması hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri tespit edilmiştir.Taşımalı öğrencilerin yarıya yakınının taşıma sisteminden memnun olmadıklarını, yatılı okumak istemediklerini,ilköğretimin tamamını kendi köyünde okumak istediklerini, servis aracından kaynaklanan problemleri olduğunu, ailelerinin ve kendilerinin lise eğitimi almak istediklerini, öğrencilerin ailelerine büyük bir güveninin olduğu tespit edilmiştir.Öğretmenlerin taşımalı eğitim sisteminden memnun olmadıkları, taşımalı öğrencilerin derslerinde başarısız ve okul sorunlarını arttırdıkları, ailelerin çocuklarının okul durumuna ilgisiz kaldıkları ayrıca bu öğrencilerin yeterli destekle istenilen başarıları elde edebilecekleri bulgularına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study by the name Transportation-based(The education of the students who are transported from villages to the cities)and their social problems consists of two parts and numerous sub-headlines.In the first part of this research ,it was aimed to give information about a brief historical process of Primary Education and then the progress of the transportation -based system.In the second part of the study,the thoughts of both students and teachers about the application of the transportation ?based primary education took place.These thoughts indicated that nearly half of the transported students werent in favour of this system, they didnt want to stay in dormitories ,they wanted to have their primary education in their own villages,they had problems about the school buses ,both they and their families wanted to have high school education and they had a full reliance on their families. It was also observed that the teachers werent in favour of this system,they werent good at their school subjects,the problems of the school were increased due to them,their families didnt care of their problems about the school,and with adaquate support these students could get the desired achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleTaşımalı eğitim ve toplumsal sorunlar
dc.title.alternativeTrasportation-based and their social problems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTransported education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmProblems of the students
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid410669
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304156
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess