Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Yavuz
dc.contributor.authorAktaş, Elif
dc.date.accessioned2021-04-26T19:29:04Z
dc.date.available2021-04-26T19:29:04Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/534809
dc.description.abstractDarbeler Türk insanın tarih boyunca sık sık karşılaştığı olaylar olarak topluma yön vermişlerdir. Bu çalışmada 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi ve Tarih Öğretimine Etkileri araştırılmıştır. 12 Eylül Darbesi çok yakın bir geçmişe sahip olmasına rağmen getirdiği sonuçlar açısından büyük yankılar yaratmıştır. Bu darbe Türkiye'nin miladı olarak değerlendirilmiştir. Darbeler gerçekleştikleri ülkelerde demokrasileri kesintiye uğratmışlar, devlet ve toplum yapısında önemli değişiklikler meydana getirmişlerdir. 12 Eylül Darbesi'nden sonra da Türk devlet ve toplum yapısında siyasi, sosyal ve ekonomik değişiklikler meydana gelmiştir. Hatta bu değişiklikler eğitime de yansımıştır. Meydana gelen bu değişiklikler ve sonuçları günümüze kadar uzanmış, günümüz toplum ve insanının oluşmasında etkili olmuşlardır. Türk demokrasi tarihindeki kırılma noktalarından birisini teşkil eden 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi ile ilgili tartışmalar halen daha devam etmektedir. En çok tartışılan konu da darbenin gerçekten gerekli olup olmadığı konusundadır. Ülkede hâkim olan siyasi istikrarsızlık, yaşanılan toplumsal ve siyasal şiddet, ekonomik sıkıntılar, anarşi ve terör darbeyi gerçekten zorunlu hale getirmiş miydi? İddia edildiği gibi darbe sonrasında eğitime özellikle de Tarih eğitimine Türk-İslam Sentezi hâkim oldu mu? Çalışmada bu soruların cevapları aranmıştır. Çalışma esnasında konu ile ilgili kaynaklar incelenilerek elde edilen bulgular bilimsel olarak değerlendirilmiştir. Darbeye giden süreç ve sonuçları ortaya konulmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractCoup d?états which Turkish people have often faced throughout history have directed the society. In this study, 12 September Military Coup D?état and The Effect of This Coup D?état on Teaching History have been investigated. Although 12 September Coup D?état has come about at the near time. It has caused big effects because of its reults. This Coup D?état has been throught as the turning point of Turkey. In the countries where tehy came out, the coup d?états have caused the deduction in democracy and important changes between the government and the society. After 12 September Military Coup D?état; political, social and economic changes have appeared at Turkish government structure and the society. These changes have even affected the education. These changes which appeared and its results have come out in our days and have affected that today?s society and people have been constituted. The discussions dealed with 12 September Military Coup D?état one of the turning points in the Turk Democracy History have stil gone on. The topic discussed mostly, is whether Coup D?état is really necessary or not. Did political unstablization dominating the country, social and political violance, economic problems, anarchy and terror really caused the Coup D?état? As claimed, after the Coup D?état did Tuurkish-Islamic Synthesis dominate the education, especially the History Education? In this study, these questions? answers have been investigated. Throughout the study, after the sources related to this topic are inspected, the results found are dealed as scientific. The process lasting the Coup D?état and its results have been studied to be appeared.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.title12 Eylül 1980 Askeri Darbesi ve tarih öğretimine etkileri
dc.title.alternative12 September 1980 Military Coup D'état and the effect of this coup d'état on teaching history
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarih Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRepublic history
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytm12 September intervention
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmMilitary intervention
dc.identifier.yokid425269
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304069
dc.description.pages439
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess