Vakf ve ibtidâ ilminin âyetleri anlamlandırmadaki etkisi (uşmûnî bağlamında)
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Ali | |
dc.contributor.author | Tetik, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:28:53Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:28:53Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/534643 | |
dc.description.abstract | Kur'ân'ı okuyanların, özellikle hafızların en fazla dikkat etmesi gereken hususlardan birisi de vakf ve ibtidâ (manaya en uygun yerde durup, yine en uygun yerden başlayarak tilâvete devam etmek) ilmine riâyet ederek Kur'ân'ı tilavet etmektir. Bu, en fazla ihmale uğrayan ve en çok hata yapılan konulardan biridir. Hâlbuki vakf ve ibtida, kıraat ilminde başlı başına bir konu olmuş ve kıraat imamları bu mesele üzerinde titizlikle hareket etmişlerdir. Vakf ve ibtidâyı bilerek âyetlerin manalarını doğru anlamak, Kur'ân'ın edasının keyfiyetinde çok büyük önem taşır. Diğer bir ifadeyle, âyetlerin manalarının birbirine karışmaması ve vuku bulacak bir hatayı önlemesi yönünden bu ilim son derece önemlidir. İşte bu çalışma, Kur'ân âyetlerini doğru anlama, anlam kargaşasını giderme dolayısıyla âyetlerde ifade edilmek istenen manayı tespit etme hususunda vakf ve ibtidâ ilminin ne gibi bir rolünün olduğunu, bu ilme riayet edilmemesi durumunda ne tür aksaklıkların ortaya çıkacağını; konuya hâkimiyeti ve doyurucu açıklamalarıyla tebarüz etmiş Uşmûnî'ninMenâru'l-Hüdâ fî Beyâni'l-Vakfive'l-İbtidâ adlı eseri çerçevesinde ortaya koymaya yöneliktir.Anahtar Kelimeler: Kur'an, Vakf, İbtidâ, Anlam | |
dc.description.abstract | One of the points to which those who chant Quran, especially hafizs, are to pay attention at most is to read Quran complying with vakf and ibtida ( to stop at the most appropriate point and then to continue to chant starting from the most appropriate point) education. This is one of the points that are ignored at most and the most mistakes are made in. However, vakf and ibtida in themselves have been a subject in recitation education and imams of recitation have acted punctiliously in this case. Knowing vakf and ibtida and understanding the meanings of verses of Quran correctly have great importance in the quality of Quranic performance. In other words, this education is extremely important not to misunderstand meanings of verses and to prevent any mistake to be made. This study is aimed at presenting what kind of role vakf and ibtida have in confirming the meaning required to be expressed so as to understand verses of Quran correctly and prevent ambiguity, what kind of problems are to face in case of nonobservence of this education, within the scope of Usmuni?s work titled Menâru?l-Hüdâ fî Beyâni?l-Vakfi ve?l-İbtidâ that has become evident in its good command of the subject and satisfactory explanations.Key Word: Quran, Vaqf, İbtidâ, meaning | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Vakf ve ibtidâ ilminin âyetleri anlamlandırmadaki etkisi (uşmûnî bağlamında) | |
dc.title.alternative | The influence of vakf and ibtida education on explaining meanings of verses ( in the context of usmuni) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Wagfs | |
dc.subject.ytm | Commencement | |
dc.subject.ytm | Islam | |
dc.subject.ytm | Koran | |
dc.subject.ytm | Meaning | |
dc.identifier.yokid | 427838 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 306599 | |
dc.description.pages | 192 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |