The effectiveness of written and oral feedback on EFL writing performance
dc.contributor.advisor | Barın, Muzaffer | |
dc.contributor.author | Şahan, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:28:52Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:28:52Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/534626 | |
dc.description.abstract | Geribildirim yazma becerisinin gelişmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Nitekim öğretmenin verdiği yazılı dönütler ve bire bir öğrenci görüşmeleri, her iki geribildirim türünün nasıl uygulanması gerektiği, öğrencilerin geribildirim türleri hakkındaki düşünceleri üzerine yapılan araştırmalar, ikinci dil ve yabacı dil olarak İngilizce kompozisyon öğretimi literatüründe çok geniş bir yer tutmaktadır. Yapılan çalışmaların bazıları birbirlerini desteklerken bazılarında ise çelişkili sonuçlar ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin kompozisyonlarını karşılaştırmak ve geribildirim türlerinin öğrencilerin yazdıkları kompozisyonlar üzerindeki muhtemel etkisini araştırmaktır.Bu çalışmanın katılımcıları, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği birinci sınıfta eğitim gören öğrencilerdir. Sınıf kontrol ve deney gurubu olmak üzere ikiye bölünmüş ve öğrencilerin bir dönem boyunca haftalık rutin kompozisyonlarında yapmış oldukları dilbilgisi hatalarına kontrol gurubu öğrencileri öğretmen tarafından verilen dönütler almış, deney grubu öğrencileri ise kompozisyonlarında yaptıkları hatalarla ilgili geribildirimi veren araştırmacı ile bire bir görüşmelerde bulunmuştur. Süreçte elde edilen veriler SPSS 15 kullanılarak analiz edilip yorumlanmıştır. Ön-testte her iki öğrenci grubunun hata ortalamalarına dair sonuçlar gruplar arasında farklılık olmadığını gösterirken, yapılan son-testte bire bir görüşmelerle geribildirim alan deney grubunun hata ortalamalarında azalma gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yabancı Dilde Kompozisyon Yazma, Öğretmen Yazılı Dönütü, Öğrenci-Öğretmen Görüşmeleri | |
dc.description.abstract | Feedback plays a crucial role in the process of the development of writing skill. However, studies undertaken on the effectiveness of teacher written feedback and one to one conferencing feedback, and students? responds to these particular types of feedback occupy a significant place in the literature of ESL (English as a second language) and EFL (English as a foreign language) writing. Although some studies have yielded similar results, some others have come up with conflicting findings. The purpose of this study was to compare EFL students? essays which received different types of feedback and to examine possible impact of different types of feedback upon their writing.The sample group consists of first year students at Atatürk University Kazım Karabekir School of Education, English Language Teaching Department. The class was divided into control and experimental groups. Control group received teacher written feedback while experimental group received one to one conferencing feedback to the grammatical errors in their weekly essays. Data collected through the process were analyzed with SPSS 15 and interpreted. While pretest results demonstrated no significant differences between the control and the experimental groups, comparatively fewer errors were observed in one to one conferencing feedback group out of posttest results.Key Words: Foreign Language Writing, Teacher-Written Feedback, One to One Conferencing Feedback | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The effectiveness of written and oral feedback on EFL writing performance | |
dc.title.alternative | Yazılı ve sözlü dönütlerin İngilizce kompozisyon yazma başarısına etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Feedback | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Oral narrative | |
dc.subject.ytm | Composition | |
dc.subject.ytm | Write | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 428641 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 328725 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |