Türk yükseköğretiminde eğitim-öğretim hizmetlerinin kalite düzeyinin ve kalite yükseltme çalışmalarının incelenmesi: Türkiye`deki devlet ve vakıf üniversiteleri üzerinde bir saha çalışması
dc.contributor.advisor | Yaprakli, Tevfik Şükrü | |
dc.contributor.author | Deveci, Namik Kemal | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:28:49Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:28:49Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/534570 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı, Türk yükseköğretim hizmetlerinde eğitim-öğretim hizmetlerinin kalite düzeyinin ve kalite yükseltme çalışmalarının incelenmesidir. Yükseköğretimde kalite kavramı, belirli bir sistemin, kuruluşun, programın ya da disiplinin belirli standartlarıyla ilgili olduğu kadar eğitim modelinin durumsal şartları, kurumsal görev ve hedeflerle de ilgili olan çok boyutlu, çok katmanlı ve dinamik bir kavramdır. Yükseköğretim kurumlarının kalitesi 1950'li yıllara kadar pek tartışılmamıştır. Sonraki yıllarda başta, yükseköğretimin kitleselleşmesi, maliyetlerinin artması ve ülkelerarası öğrenci değişimi ve uluslararası işbirliğinin artması gibi nedenlerden dolayı yükseköğretim kurumlarının kalitesi sıkça tartışılmıştır. Yükseköğretim alanında uluslararası işbirliğinin en canlı örneği 2001 yılında Türkiye'nin de dahil olduğu Bologna Sürecidir.Bu çalışmanın uygulama bölümünde Türkiye'deki devlet ve vakıf üniversitelerinin üst yöneticileri ile öğrencilerinin Türk yükseköğretimine dair değerlendirmelerinin kıyaslanmıştır, değerlendirmelerin sonucuna göre: genel olarak öğrenciler, yükseköğretim hizmetlerini üst yöneticiler kadar kaliteli bulmamakta ve bu hizmetlerden üst yöneticilerin düşündükleri kadar tatmin olmamaktadır. Yükseköğretim hizmetlerinde, hizmet kalitesi algısı tatmin düzeyini olumlu olarak etkilemektedir. Demografik özellikler açısından hizmet kalitesi algısı ve tatmin düzeyleri arasında farklılıklar bulunmaktadır. Vakıf üniversitelerinin üst yöneticilerinin Bologna sürecine ilişkin değerlendirmeleri devlet üniversitelerinin üst yöneticilerinin değerlendirmelerinden daha yüksektir. | |
dc.description.abstract | The objective of this thesis is to investigate the level of quality in services in higher education and the works done to increase this level. Quality in higher education is a multifunctional, multifolded and dynamic term related not only with certain standards of some system, institution, program or a discipline but also with static conditions of educational model as well as institutional posts and objectives. The quality in higher education institutions has not been of question up until the 1950s. Following these years, due to mass of higher education increase in costs and exchange of students between the countries, the enhancement in international cooperation, the quality of higher education institutions has always been put into question. The most considerable example of international cooperation in higher education institutions is the Bologna process of which Turkey became part in 2001.During the application of this study, the views of both administration and students in private and public universities in Turkey were compared and the results showed that the students are of the opinion that the quality in higher education is insufficient compared to the administration and that they are not satisfied with the general services offered as the administration. The service quality perception in higher education services effect positively the level of satisfaction. From demographic perspectives, significant differences were observed between the service quality perception and the levels of satisfaction. The evaluations of administration in private universities proved to be higher than those in public universities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Türk yükseköğretiminde eğitim-öğretim hizmetlerinin kalite düzeyinin ve kalite yükseltme çalışmalarının incelenmesi: Türkiye`deki devlet ve vakıf üniversiteleri üzerinde bir saha çalışması | |
dc.title.alternative | Investigation of the level of quality in services in higher education and the works of increase in guality level: A case study on public and private universites in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Higher education policies | |
dc.subject.ytm | Quality improvement | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Quality improvement techniques | |
dc.subject.ytm | Bologna process | |
dc.identifier.yokid | 430795 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319771 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |