Show simple item record

dc.contributor.advisorBarlı, Önder
dc.contributor.authorYildirim, Akin
dc.date.accessioned2021-04-26T19:28:44Z
dc.date.available2021-04-26T19:28:44Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/534481
dc.description.abstractBu çalışma; işletmelerin, yerel kültüre ve ekonomiye önemli katkıları olan yerel gazetelere haber/şirket politikaları/yatırımlar çerçevesinde yaptıkları/yapacakları işbirliğini geliştirme konusundaki unsurları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde; yerel gazetelerin birey ve toplum üzerindeki etkileri, yerel gazetelerdeki haberlerin önemi, hem yerel gazetelerin hem de işletmelerin bakış açısından yola çıkılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; yerel gazetelerin niceliksel ve niteliksel anlamda gelişmeleri sadece teknolojik sorunları ve nitelikli işgücü sorununu çözmelerinin yanında, yaptıkları haberler neticesinde oluşturdukları kamuoyunun geri bildirimlerini alması gerekli görünmektedir. Çalışmada yerel işletmelerin yerel basını aktif olarak takip ettiği ancak şirket politikaları ve yatırımlarında yerel basını önemsemedikleri ortaya konmuştur. Yerel basının bölgede yönlendirici bir güç olması aynı zamanda bölgenin ekonomik kalkınması açısından büyük önem arz etmektedir.Yerel kamuoyunun oluşumu ve yerel işletmelere olan etkilerinin Ordu-Giresun örneklerinde araştıran bu çalışma, dört bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde araştırmaya ilişkin amaç, kapsam, varsayım ve sınırlıklar üzerinde durulmakta ve araştırmada kullanılan anketin uygulandığı kitlenin boyutunu gösteren evren ve örneklem üzerine açıklık getirilmektedir. Ayrıca, verilerin toplanma yöntemleriyle ilgili bilgiler verilirken, araştırma boyunca sözü edilen kavramların tanımları yer almaktadır.İkinci bölüm, bölgesel ekonomik gelişmeler ve yerel basın ilişkisine ait kuramsal açıklamalar içerirken, aynı zamanda, birbirleriyle olan ilişkileri incelenmektedir.Üçüncü bölüm, bölgesel projeler ve araştırmanın örneklemini oluşturan, Ordu-Giresun basının yerel işletmelerle olan ilişkisini ele alan anket değerlendirmelerine yer verilmektedir.Dördüncü bölüm de ise araştırmanın önerileri ve sonucu ile araştırmada yararlanılan kaynaklar ve ekler yer almaktadır.
dc.description.abstractThis study aims to reveal elements about developing collaboration of enterprises done / to be done with local newspapers for their significant contributions to local culture and economy within the context of news / company policies / investments. Within the frame of this purpose, influence of local newspapers on individuals and society, and the significance of news published in local newspapers have been presented by terms of the points of view of both local newspapers and enterprises.According to the research outcomes, it is required to solve technological issues and qualified workforce issue by quantitative and qualitative developments of local newspapers as well as receiving feedbacks of public opinion created as a result of the news of these newspapers. In the study, it has been asserted that local enterprises follow local press actively but not regard local press for their company policies and investments. It is significant for local press to be leading power in region also for economical improvement of region.This study researching the establishment of local public opinion and their influences on local enterprises through Ordu-Giresun examples consists of four chapters.In the first chapter, purpose, scope, assumption and restrictions for the research have been emphasized and the population and the sample showing the size of individuals on which the survey has been used for the research have been clarified. Also, concepts mentioned in the research are given as well as the information related with the methods of data collection.The second chapter includes regional economical developments and theoretical explanations in respect of local press relation as well as the relationship with each other.The third chapter presents regional projects and survey assessments examining the relationship of Ordu-Giresun press with local enterprises constituting the sample of the research.The fourth chapter provides the recommendations and conclusion of the research, and sources and annexes used during the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleBölgesel ekonomik gelişmelerde yerel basının rolü üzerine bir inceleme:Ordu ve Giresun kentleri örneği
dc.title.alternativeA study about the role of local press on regional economical developments: The example of Ordu and Giresun cities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGazetecilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEconomic developments
dc.subject.ytmCirculation
dc.subject.ytmLocal initiatives
dc.subject.ytmPublic opinion
dc.subject.ytmOrdu
dc.subject.ytmGiresun
dc.subject.ytmPress
dc.subject.ytmLocal culture
dc.subject.ytmLocal press
dc.identifier.yokid441010
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328757
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess