Show simple item record

dc.contributor.advisorKıyıcı, Fatih
dc.contributor.authorDikel, Barbaros
dc.date.accessioned2020-12-03T14:11:44Z
dc.date.available2020-12-03T14:11:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53385
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı Erzurum ilinde farklı lise türlerinde okuyan 9. Sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spora karşı tutumlarını ölçerek bu liselerdeki kız ve erkek öğrencilerin okul türlerine göre aralarındaki tutum farklarını belirlemek ve spor yapıp yapmama nedenlerinin neler olduğunu ortaya koymaktır.Materyal ve Metot: Bu çalışmada Demirhan ve Altay tarafından 2001 yılında 9. Sınıf öğrencileri üzerinde hazırlanmış 12 si olumlu 12 olumsuz olmak üzere toplam 24 maddeden oluşan beden eğitimi spor tutum ölçeği ile birlikte öğrencilerin; okul türleri, cinsiyetleri, aile durumları, çevre şartları ve spor yapıp yapmama durum ve nedenlerini öğrenmek için hazırlanmış bilgi anketi uygulanmıştır. Bu ölçek ve anket Erzurum merkez ilçelerinde bulunan 4 farklı tür lisede ( İmam Hatip Lisesi, Anadolu Lisesi, Kız Meslek Lisesi ve Meslek Lisesi) okuyan 9. Sınıf öğrencilerin rastgele seçilen 605 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulanan anketler SPSS 21 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Tüm alt problemler bilgi anketi ile karşılaştırılıp. Spor yapma nedenleri tespit edilmiştir.Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet, okul türü, spor yapma durumları, lisanslı spor yapma durumları, spor tesisi bulunma durumları, okullarda sportif aktivite yapılma durumları, toplum baskısı ve ekonomik durumları ile beden eğitimi ve spora karşı tutumları arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür (p<0.05).Bu çalışmada, erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spora yönelik tutumlarının kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu ve kız meslek liselerinde okuyan öğrencilerin tutumlarının diğer lise öğrencilerinden daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, spor yapan, etraflarında tesisler bulunan, okullarında sportif faaliyetler yapan, lisanslı spor yapan, ekonomik duruma uygun olmayan ve toplum baskısına maruz kalmayan öğrencilerin beden eğitimi ve spora karşı tutumlarının yüksek olduğu belirlenmiştir.Sonuç: Yapılan bu çalışmada, kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spora karşı olan tutumlarının ve lisanslı sporcu sayısının artırılması için tesis, kulüp ve aktivite sayılarının artırılması gerektiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin doğru bir şekilde keşfedilip spor yapmaları için uygun ortamların hazırlanmasının beden eğitimi ve spora karşı tutumlarını artırabileceği gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor, Tutum, Farklı Tür Lise
dc.description.abstractPurpose: The objective of this work is to determine the difference of attitude between male and female students according to school type by evaluating the attitudes of 9th grade students who study at different schools in Erzurum towards physical education and sport and to find out the reasons why they do sports or not.Material and Method: An information survey has been applied in this work by Demirhan and Altay in 2001 with the physical education and sport attitude scale which has 12 positive and 12 negative items prepared on 9th grade students to find out the school type, gender, family and environment situation, and reasons for doing sports or not. This scale and survey have been applied on 605 students who were randomly chosen from 4 different high school types (Religious, Anatolian, Female-Vocational and Vocational High School) in central districts of Erzurum. These surveys have been analyzed by using SPSS 21 Package Program. All sub-problems have been compared with information survey and the sport making reasons have been detected.Findings: It has been seen that a significant difference between students' gender, type of school, sporting situation, licensed sports activities, sports facilities, sporting activities in schools, social pressures and economic conditions, attitudes towards physical education and sports (p<0.05).In this study, it was found that male students' attitudes towards physical education and sports were higher than female students, and the attitudes of female students in vocational high schools were lower than those of other high school students. In addition, it has been determined that the students who are engaged in sports, have facilities around them, do sports activities in their schools, do licensed sports, do not comply with the economic situation and are not exposed to social pressure have high attitudes towards physical education and sports.Result: In this study, it has been concluded that the number of facilities, clubs and activities should be increased in order to increase the number of licensed athletes and their attitudes towards physical education and sports. Besides, it has been observed that preparing appropriate environments for students to discover and exercise their interests and abilities can increase their attitudes towards physical education and sports.Key Words: Physical Education and Sport, Attitude, Different High School Types.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleErzurum ilinde farklı liselerde okuyan 9. sınıf öğrencilerinin spora bakış açılarının karşılaştırılması ve spor yapıp yapmama nedenlerinin araştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of the perspectives on sports of the 9th grade students studying in different high schools in Erzurum and investigation of the reasons why they do sports or not
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-30
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmErzurum
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmHigh schools
dc.identifier.yokid10242215
dc.publisher.instituteKış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546823
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess