dc.contributor.advisor | Öztürk, Mehmet Ertuğrul | |
dc.contributor.author | Gülüm, Ridvan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:11:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:11:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53369 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmada, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim beceri düzeyleri ile mesleki tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Bu araştırmada, Erzurum İlinde görev yapan Beden Eğitimi ve Spor öğretmenlerinin mesleki tutum düzeyleri ile iletişim becerilerini incelemek için betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmamızda kullandığımız Ünlü (2011) tarafından geliştirilen mesleki tutum ölçeği ve Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen iletişim becerileri envanteri, bağımlı değişkeni oluştururken; araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formundaki cinsiyet, yaş, aile yapısı, medeni durum, kişisel gelir, kadro durumu, okul türü, meslekte geçirilen süre, öğrenim düzeyi, sportif aktivite yapıp yapmama durumu, yaptığı sportif aktivite türü, sportif aktivitelere ayrılan zaman, sportif aktivite yapma amacı ise bağımsız değişkeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda bağımlı değişkenlerle, bağımsız değişkenler arasındaki ilişki açıkça ortaya konmuştur. Demografik özelliklerin belirlenebilmesi frekans testleriyle, iki bağımsız değişken ile mesleki tutum ve iletişim becerileri arasındaki farklılaşma durumunu incelemek için Independent Samples T testi, ikiden fazla değişken ile mesleki tutum ve iletişim becerileri arasındaki farklılaşma durumunu incelemek için ise tek yönlü One Way Anova analiz testi uygulanmıştır. Bütün bu testler IBM SPSS 22 paket programında analiz edilmiş ve anlamlılık p<0,050 düzeyinde yorumlanmıştır.Bulgular: Yaptığımız araştırma sonucunda, kadın beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki tutum kaygı düzeylerinin erkek beden eğitimi öğretmenlerinin kaygı düzeylerinden yüksek olduğu saptanmıştır. Yine sözleşmeli olarak görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin kaygı düzeyleri, kadrolu olarak görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin kaygı düzeylerinden yüksek olduğu belirlenmiştir. Çalıştıkları okul türü; ilköğretim ikinci kademe olan beden eğitimi öğretmenlerinin kaygı düzeyleri, ortaöğretim beden eğitimi öğretmenlerinin kaygı düzeylerine göre yüksek olduğu sonucu gözlenmiştir. Bununla birlikte, sportif aktivite yapan beden eğitimi öğretmenlerinin sportif aktivite yapmayan beden eğitimi öğretmenlerine göre mesleki sevgi düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucu saptanmıştır.Sonuç: Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki tutum sevgi ve kaygı düzeylerine farklı birçok değişkenin etki ettiği anlaşılmış, iletişim beceri düzeylerini etkileyen bir değişkene rastlanılmamıştır. Sportif aktivite yapan ve çalışma koşulları iyi olan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe karşı olumlu tutum ve davranış geliştirdikleri sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | Purpose: In this study, it was aimed to investigate the relationship between physical education and sports teachers' communication skill levels and professional attitude levels in terms of variables.Method: In this study, descriptive survey model was used to examine the professional attitude and communication skills of Physical Education teachers working in Erzurum. While the professional attitude scale developed by Ünlü (2011) and the communication skills inventory developed by Ersanlı and Balcı (1998) used in our study constitute dependent variables; The criteria such as gender, age, family structure, marital status, personal income, cadre status, type of school, time spent in the profession, level of education, status of sporting activity, type of sporting activity, time devoted to sporting activities and purpose of doing sport activities in the personal information form developed by the researcher constitute the independent variable. As a result of the study, the relationship between dependent variables and independent variables was clearly demonstrated. Frequency tests were used to examine demographic characteristics, Independent Samples T test was used to examine the differentiation between two independent variables and professional attitude and communication skills, and One way Anova analysis test was used to examine the differentiation between two variables and professional attitude and communication skills. All these tests were analyzed in IBM SPSS 22 package program and significance level was interpreted as p <0,050.Findings: As a result of our research, it was found that the vocational attitude anxiety levels of female physical education teachers were higher than the male physical education teachers' anxiety levels. Also, it was determined that the anxiety levels of physical education teachers working as contracted were higher than the anxiety levels of physical education teachers working as permanent staff. It has been observed that the anxiety levels of physical education teachers who are in the second stage of primary school are higher than the secondary education physical education teachers' anxiety levels. On the other hand, it was found that physical education teachers who do sports activities have higher levels of professional love than physical education teachers who do not do sports activities.Result: It was understood that many different variables affect the professional attitude love and anxiety levels of physical education teachers, and no variable affecting communication skill levels was found. It was concluded that physical education teachers who have sportive activities and good working conditions have developed positive attitude and behavior towards the profession. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim becerileri ile mesleki tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Erzurum ili örneği) | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between communication skills and professional attitude levels of physi̇cal educati̇on teachers (Example of Erzurum) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-21 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.identifier.yokid | 10271809 | |
dc.publisher.institute | Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 570456 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |