Show simple item record

dc.contributor.advisorPelikoğlu, Mehmet Can
dc.contributor.authorHaşhaş, Sinan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:27:55Z
dc.date.available2021-04-26T19:27:55Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/533679
dc.description.abstractBu çalışma, bağlama eğitiminde bağlama tutuş, mızrap (tezene) tutuş-vuruş yönlerininyeri ve öneminin araştırılması, ayrıca ulaşılabilen bağlama metotlarının bu konular hakkındakiiçeriklerinin incelenip değerlendirilmesini konu almaktadır.Bu çalışmada, Türkiye'de bağlama eğitimi veren bağlama eğitimcilerindenulaşılabilenlerle, kişisel görüşmeler yapılmış ve konuyla ilgili anket uygulanmıştır.Bağlama eğitimcilerine uygulanan anket iki bölümden oluşmaktadır.1. Bölümde; bağlama eğitimcilerinin, demografik durumlarını belirlemeye yöneliksorular,2. Bölümde ise; bağlama tutuş, mızrap (tezene) tutuş ve mızrap (tezene) vuruş yönleriyleilgili 11 adet kapalı uçlu sorular sorulmuştur.Ankete katılan bağlama eğitimcilerine uygulanan anket, kişisel görüşmeler ve konuylailgili yapılan araştırmalardan elde edilen bilgiler/bulgular doğrultusunda, bir bağlamametodunda bağlama tutuş, mızrap (tezene) tutuş ve mızrap (tezene) vuruş yönleri öğretilerininne şekilde olması gerektiği tespit edilmiştir. Bu tespitler doğrultusunda, ulaşılabilen 14 adetbağlama metodunun konuyla ilgili bölümleri incelenerek değerlendirilmiştir.Yapılan bu değerlendirmeler sonucunda ulaşılan bağlama metotları incelenmiş veincelenen bu metotların büyük bir çoğunluğunun bağlama tutuş, mızrap (tezene) tutuş ve vuruşyönleri öğretilerinin birbirlerinden farklılıklar gösterdiği, ayrıca bu metotların ihtiyaca cevapverecek içeriklere sahip olmadıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bağlama, Mızrap (tezene), Metot, Bağlama Eğitimi.
dc.description.abstractThis study is about the place and importance of the directions of holding baglama,holding-strumming plectrum in baglama training, and the examination and evaluation of thecontents of available baglama methods on these subjects.In this study, Personal interviews have been carried out with some available baglamatrainers in Turkey, and a survey has been conducted related to the subject.The survey conducted with baglama trainers consists of two parts.1. In this part, trainers are asked questions aiming at determining demographic situationsof baglama trainers.2. In this part, 11 close-ended questions about the directions of holding baglama, holdingstrummingplectrum are asked.In accordance with the information and the findings obtained from baglama trainers viaconducted surveys, interviews and related researches, it has been determined how the teachingof holding the baglama, the holding of the plectrum and strumming directions in baglamamethod should be. In accordance with the findings, the related parts of 14 available baglamamethods have been studied and evaluated.The baglama methods obtained after these evaluations were studied and it was detectedthat most of these methods of teaching differ in balgama holding, plectrum holding, and thedirections of plucking, and that these methods do not have enough content to meet the needs.Key words: Baglama, plectrum, baglama method, baglama trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleBağlama eğitiminde, bağlama tutuş, mızrap (Tezene) tutuş-vuruş yönlerinin yeri ve önemi üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeA study on the place and importance of the directions of holding-strumming plectrum in baglama training
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Bilimleri Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmBağlama (Müzik aleti)
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.identifier.yokid464253
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328823
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess