Show simple item record

dc.contributor.advisorŞirinkan, Ahmet
dc.contributor.authorÇetin, Cahit
dc.date.accessioned2020-12-03T14:11:23Z
dc.date.available2020-12-03T14:11:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53364
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, sportif eğitsel oyunların, Eurofit test bataryalarını kullanarak 10-15 yaş arasındaki görme engelli öğrencilerin fiziksel gelişimini etkileyip etkilemediğini incelemektir.Materyal ve Metot: Araştırmanın evreni, Erzurum ilindeki ilk ve ortaokullarda 10-15 yaşları arasındaki görme engelli öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini Erzurum'da görme engelliler ilk ve ortaokullarında okuyan 65 öğrenci (40 kız ve 25 kız) oluşturmaktadır. Örneklem grubu kontrol ve deney grubu olmak üzere iki gruba ayrıldı. Kontrol ve deney grubundaki öğrencilerin sayısı sırasıyla 33 (13 kız ve 20 erkek) ve 32 (12 kız ve 20 erkek) olarak belirlenmiştir. Çalışmaya başlamadan önce, söz konusu gruplara Eurofit test bataryaları uygulanmış ve sonuçlar ön testler olarak kaydedilmiştir. 16 haftalık özel bir çalışma sadece deney gurubundaki öğrencilere uygulandı. Çalışma sonucunda her iki gruba Eurofit test bataryaları tekrar uygulanmış olup, elde edilen sonuçlar son test olarak kaydedilmiştir. Elde edilen veriler istatistiksel olarak karşılaştırılmıştır.Bulgular: Deney gurubu denge testi, esneklik testi, mekik testi, bükülü kol asılma testi ve koşu testi; ön test ve son test verileri arasında istatistiksel olarak p<.05 ve p<.01 anlamlılık düzeyinde, anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır. Ancak kontrol grubunun ön test son test sonuçları ile istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. (p<.05 ve p<.01).Sonuç: Yapılan çalışma sonucunda; sportif eğitsel oyunların, 10-15 yaş görme engelli öğrencilerin denge, esneklik, kol ve omuz kuvveti, karın kası dayanıklılığı, çeviklik ve koşu hızı gibi özelliklerini olumlu yönde etkilediği görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Eurofit test bataryaları, fiziksel gelişim, görme engelliler, sportif eğitsel oyunlar.
dc.description.abstractAim: The aim of this study is to examine whether sportive educational games affect the physical development of visually impaired students which are between the ages of 10-15 by using Eurofit test batteries.Material and Method: The population of the study consists of visually impaired students aged between 10-15 years in primary and secondary schools in Erzurum province. The sample of the study consisted of 65 students (40 boys and 25 girls) attending primary and secondary schools for the visually impaired in Erzurum. The sample group was divided into two groups as control and experimental groups. The number of students in the control and experimental groups was determined 33 (13 girls and 20 boys) and 32 (12 girls and 20 boys), respectively. Before starting the study, Eurofit test batteries were applied to the aforementioned groups and the results were recorded as pre-tests. A 16-week special training was only applied to the students in the experimental group. At the end of the study, Eurofit test batteries were re-applied to both groups and the results were recorded as final test. Obtained datas were compared as statically.Findings: When the pre and final test datas obtained from balance, flexibility, sit-up, twisted arm hanging and running tests were compared for the experimental group, statistically significant differences were found between these data at p <.05 and p <.01 significance levels However, no statistically significant difference was found between the pre-test and post-test results of the control group ( p<.05 and p<.01).Result: As the result of the study, it was found out that Sports Educational Games have positive effects on some qualifications like balance, flexibility, power of arm and shoulder, endurance of abdominal muscle, agility and speed of running of the visually impaired students aged between 10 and 15. Key words : Eurofit Test Battery, Physical Development, Visually impaired and Sports Educational Gamesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title10-15 yaş görme engelli öğrencilerde sportif eğitsel oyunların fiziksel gelişimlerine etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of sports educational games on 10-15 aged visually impaired students' physical development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-15
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10277169
dc.publisher.instituteKış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568883
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess