Show simple item record

dc.contributor.advisorŞıktar, Erdinç
dc.contributor.authorTopalli, Muhammet
dc.date.accessioned2020-12-03T14:11:18Z
dc.date.available2020-12-03T14:11:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53359
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, genel ortaokul ve imam hatip ortaokullarında eğitim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ve görüşlerini cinsiyet, okul türü, anne-baba eğitim durumu, ailede spor yapan bireyler, ailenin spor yapmaya izin verme durumlarına göre farklılık olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Materyal ve Metot: Bu çalışma, betimsel yontem ve ilişkisel tarama modeline göre yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Erzurum ili, Yakutiye ilçesi sınırlarında bulunan Ortaokullar ve İmam Hatip Ortaokulları oluşturmaktadır. Çalışmaya 454 genel ortaokul, 444 imam hatip ortaokulunda öğrenim gören toplam 898 öğrenci katılmıştır. Öğrenci tutumlarının belirlenmesi için `Kişisel Bilgi Formu` ve `Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde (SPSS) istatistik paket programı kullanılmıştır. Bulgular: Bulgular araştırmaya alınan öğrencilerin demografik özellikleri, öğrencilerin ankete verdikleri yanıtların genel dağılımı ve öğrencilerin demografik özelliklere göre karşılaştırılması başlıkları altında toplanmıştır. Genel ortaokul ile İmam Hatip ortaokulunda eğitim gören kadın öğrencilerin derse karşı tutumları arasında, cinsiyet değişkenine göre araştırmaya katılan tüm kadın ve erkek öğrencilerin tutumları arasında, ailesinde spor yapan birey olan öğrencilerin eğitim gördükleri okul türüne göre tutumları arasında, ailesinde spor yapmayan birey olan öğrencilerin eğitim gördükleri okul türüne göre tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Genel ortaokulda eğitim gören erkek öğrenciler ile İmam Hatip ortaokulunda eğitim gören erkek öğrencilerin okul türüne göre, Öğrencilerin annelerinin eğitim durumu düzeyine göre, öğrencilerin babalarının eğitim durumu düzeyine göre, öğrencilerin ailesinin spor yapmaya izin verme durumuna göre tutumları arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır.Sonuç: Genel ortaokul ile İmam Hatip ortaokulunda eğitim gören öğrenciler arasında beden eğitimi ve spor dersine karşı tutum olarak büyük farklılıklar olmadığı, iki farklı okul türünde eğitim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının olumlu olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractAim: This study was carried out to determine the attitudes of the students in general secondary school and imam orator secondary schools regarding callisthenics and sports course according to gender, type of school, parents' education status, family sports, and family allowance.Material and method: This study was carried out according to the descriptive method and the relational survey model. The universe of the research consists of general secondary schools and religious secondary schools located in the borders of Yakutiye district of Erzurum province. A total of 898 students participated in the study, 454 of which were from general secondary schools and 444 from religious secondary schools. `Personal Information Form` and `Callisthenics and Sports Attitude Scale` were used to determine student attitudes. SPSS statistical package program was used for data analysis.Results: The findings were collected under the headings of demographic characteristics of the students, general distribution of students' responses to the questionnaire and comparison of students according to demographic characteristics. A statistically significant difference was found between the attitudes of female students attending general and religious secondary school, the attitudes of all male and female students participating in the study according to gender variable, the attitudes of the students who are doing sports in their families according to the type of school they study, and the attitudes of the students who are not doing sports in their families according to the type of school they study. There was no significant difference between the attitudes of male students attending the general and religious secondary school according to the type of school, the educational status of the mothers and fathers of the students, and the attitudes of the students to the family's permission to play sports. Conclusion: It was found that there were no significant differences in attitudes towards physical education and sports between the general secondary and imam hatip secondary school students, and the attitudes of the students attending two different school types were positive.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGenel ortaokul ve imam hatip ortaokullarında eğitim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of the students' attitudes against callisthenics and sports course, that are training in the general and religious secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-14
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10281499
dc.publisher.instituteKış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576841
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess