Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Cahit
dc.contributor.authorYildirim, Metehan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:27:37Z
dc.date.available2021-04-26T19:27:37Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/533383
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 7. Sınıf müzik programının bilişsel alan hedeflerine ulaşma düzeyinin değerlendirilmesidir.Çalışma, Ortaokul 7. Sınıf müzik programının bilişsel alan hedeflerinin ne ölçüde gerçekleştirildiğinin tespiti ve değerlendirilmesini kapsamaktadır. 4+4+4 eğitim sistemi içinde öğrencilerin ortaokul 7. Sınıf programındaki kazanımların öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve öğrenme yaşantıları çerçevesinde hangi düzeyde kazandırıldığının belirlenip eksikliklerin veya eksik öğrenmelerin giderilmesine yönelik çözüm önerilerinin oluşturulması amaçlanmıştır.Tarama Modeli ile tek grup öntest-sontest desenine göre ele alınan çalışmada 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Erzurum merkez ve ilçelerindeki 4 adet ortaokuldan seçilmiş 155 öğrenciye eğitim-öğretim yılı başında ve sonunda hazırlanan başarı testi uygulanmıştır. Bu uygulamalar arasındaki ilişkilerin hangi yönde olduğunun tespitine yönelik bazı istatiksel işlemler uygulanmış ve bilişsel alan hedeflerinin gerçekleşme düzeyi belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre ortaokul 7. Sınıf müzik programının uygulama aşamasında, öğrenme etkinliklerinin organizasyonunda ve işletilmesinde önemli sorunlar vardır. İki uygulama arasında olumlu düzeyde anlamlı bir fark olsa da tam öğrenme sınırı baz alındığında ulaşılan sonuçlar, bilişsel alanla ilgili kazanımlara yeterli düzeyde erişilemediğini göstermektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to evaluate the middle school 7th class music program in terms of its achievement degree of cognitive field objectives.The study includes the determination and evaluation of tow hat degree does the music program of 7th class achieve the cognitive field objectives. It is intended to determine the student?s acquisitions, by taking care of the irinterests, needs and ways of learning, earned as a result of 7 th class music program within 4+4+4 education program and to make some suggestions to solve the problem of insufficient learning.In this study, which is handled by Scanning Model with single group pre-test/post-test figure, 155 students are chosen from 4 middle schools located at Center and towns of Erzurum by 2012-2013 schooing year and a success test is performe dover them both at the beginning and at theend of the year. Somekind of statistic almethods arecarried outto determine the types of relations between the setests and it is tried to identify the achievement level of cognitive objectives by this way.The evidences obtained as a result of that studys how that there areseriousissues about the realization and operation of 7 th class music program and about the organization of learning activities. Though there is a meaning ful fav our able difference between the two applications, results show that cognitive achievements have not been realized much enough when theex act learning limit is taken as reference.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOrtaokul 7. sınıf müzik eğitim programının bilişsel alan kazanımlarına ulaşma düzeyinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of middle school 7th class music program'sachievement degree of cogtinive field acqusitions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Bilimleri Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmCognitive objectives
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmCognitive domain taxonomy
dc.identifier.yokid10005829
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344859
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess