Show simple item record

dc.contributor.advisorŞam, Cemil Tuğrulhan
dc.contributor.authorDurak, Eren
dc.date.accessioned2020-12-03T14:10:55Z
dc.date.available2020-12-03T14:10:55Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53337
dc.description.abstractAmaç: Zihinsel yetersizliği olan bireylerde psikomotor beceriler normal gelişim gösteren akranlarına göre geriden gelmektedir. Bu yüzden zihinsen engelli bireylerde psikomotor beceri gelişimine yönelik etkinlikler önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı orta ve ağır düzeydeki zihinsel engelli çocuklarda, hipoterapinin denge ve koordinasyon becerilerine etkisinin olup olmadığının araştırılmasıdır.Materyal ve Metot: Çalışmaya Erzurum Özel Eğitim Uygulama Okulu 3 Kademe'de öğrenimlerine devam eden 14-20 yaş aralığında, orta ve ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan toplam 40 öğrenci katılmıştır. Öğrenciler hipoterapi grubu ve kontrol grubu olarak 20'şerli iki gruba ayrılmıştır. Çalışmaya başlamadan önce bütün öğrencilerin boy ve yaşları kayıt altına alınmış, vücut ağırlıkları ise dijital baskül ile ölçülmüştür. Bireylere denge becerilerinin ölçülmesi için flamingo denge testi, denge tahtası testi, koordinasyon becerilerinin ölçülmesi için disklere dokunma testi, T çeviklik testi ve ilinois çeviklik testi ile esneklik becerileri için otur-eriş testi ön test olarak uygulanmıştır. Sonrasında hipoterapi grubunu oluşturan 20 birey Atatürk Üniversitesi Erzurum Meslek Yüksek Okulu Bitkisel ve Hayvansal Üretim Bölümü Atçılık ve Antrenörlüğü Programı Hipoterapi ve Olimpik Binicilik Tesislerinde 8 hafta boyunca haftada 2 kez Salı ve Cuma günleri olmak üzere20 şer dakikalık hipoterapi eğitimine alınmıştır. 8 hafta sonunda testler hem kontrol hem hipoterapi grubuna tekrar uygulanmış ve son test formuna kaydedilmiştir.Bulgular: 8 haftalık hipoterapi uygulamasından sonra hipoterapi grubunda yer alan orta ve ağır düzeydeki öğrencilerin vücut kompozisyonlarında anlamlı bir değişiklik olmazken denge, koordinasyon ve esneklik becerilerinde olumlu yönde anlamlı değişiklik olmuştur. Kontrol grubunda yer alan öğrencilerin vücut kompozisyonlarında bir değişim yaşanmazken denge ve koordinasyon becerilerinde olumsuz anlamda değişiklik görülmüştür.Sonuç: Yapılan çalışma sonucunda hipoterapinin orta ve ağır düzeydeki zihinsel engelli öğrencilerin denge, koordinasyon ve esneklik becerilerini olumlu yönde etkilediği görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Zihinsel engelli, hipoterapi, denge, koordinasyon, esneklik
dc.description.abstractAim: In individuals with intellectual disabilities, psychomotor skills are lagging behind compared to their peers with normal development. There fore,activites for psychomotor skill development in mentally disabled individuals are important The aim of this study is to investigate whether hypotherapy has an effect on balance and coordination skills in children with moderate and severe mental disabilities.Methods: A total of 40 students, ages 14 -20, who are studying at Erzurum Special Education Practice School in 3 levels, have moderate to severe mental disabilities participated in the study. The students were divided into two groups hypotherapy (n=20) andcontrol (n=20) group. Before starting the study, all students' height and ages were recorded and their body weights were measured with a digital scale. Flamingo balance test, balance board test to measure the balance skills of individuals, touch the disc test to measure coordination skills, T agility test and ilionis agility test and sit-access test for flexibility skills were used as pre-test. Afterwards, 20 individuals who constitute the experimental group received 20 minutes of hypotherapy training, 8 times a week, on Tuesdays and Fridays for 8 weeks at Atatürk University Erzurum Vocational School, Department of Plant and Animal Production Equine and Coaching Program. At the end of 8 weeks, the tests were re-applied to both the control and experimental groups and recorded on the final test form.Results: After 8 weeks of hypotherapy, there was no significant change in the body compositions of the students with middle and heavy disabilities in the hypotherapy group, while there was a positive change in balance, coordination and flexibility skills. While there was no change in the body compositions of the students in the control group, the balance and coordination skills were negatively changed in the control group.Conclusion: As a result of this study, it is seen that hypotherapy affects balance, coordination and flexibility skills of students with moderate and severe mental disabilities positively.Keywords: Mentally handicapped, hypotherapy, balance, coordination, flexibiliten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleZihinsel engelli çocuklarda hipoterapinin denge ve koordinasyon üzerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of hypotherapy on balance and coordination in mentally handicapped children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10338250
dc.publisher.instituteKış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid629246
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess