Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabey, Canan Nur
dc.contributor.authorBölen, Mehmet Cem
dc.date.accessioned2021-04-26T19:27:15Z
dc.date.available2021-04-26T19:27:15Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/533012
dc.description.abstractHızlı değişimin yaşandığı günümüzde, örgütlerin bu değişimi gerçekleştirmelerinin temel koşulu, işgörenleri yeniliğe ve değişime açık hale getirmeyi sağlamaktır. Bunu gerçekleştirebilmek adına örgütlerin en fazla tercih ettikleri yöntemlerden biri de personel güçlendirme uygulamalarıdır. Günümüzde akademik kurumlar, toplumların gelişiminde çok önemli rol oynamaktadır. Dolayısıyla yeniliği ve değişimi takip edebilmek için akademik kurumlarda personel güçlendirme uygulamalarına yer vermek kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı akademik kurumlarda görev yapan akademik ve idari personelin, yeniliğe yönelik desktek algılarında güçlendirme uygulamalarının etkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın ampirik kısmında, teoride verilen bilgileri sınamak amacıyla Atatürk Üniversitesinde görev yapan akademik ve idari personele bir anket uygulanmış ve bu anket sonuçlarının analizinden elde edilen bilgiler doğrultusunda, akademik kurum çalışanlarının yeniliğe yönelik algılarında personel güçlendirmenin etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Gerekli istatistiksel analizler yapıldıktan sonra psikolojik güçlendirmenin ve sosyo-yapısal özelliklerin yenilikçiliği olumlu etkilediği gözlenmiştir.
dc.description.abstractIn today?s fast changing era, the main condition of adopting change is to make employees open to innovation and change. Therefore personal empowerment has become one of the most preferred solutions. In today?s world, academic instutions are playing a key role for development of society. In this sense, it is necessary to use employee empowerment strategy in higher education to follow innovative changes around world .The purpose of this study is to investigate the relationships between the levels of empowerment and perceived support for innovations among non-academic and academic professional employees. In empirical part of this study, there is a survey-based research containing the academic and non-academic staffs at Ataturk University to examine the theorical context. According to findings of this research, the effects of empowerment are estimated on perceived support to innovation in the academic organizations are given about study results. After statistical analyses, it was observed that psychological empowerment and socio-structural dimensions have an significant impact on innovativeness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAkademik kurum çalışanlarının güçlendirilmesinin yeniliğe yönelik örgütsel destek algısı üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe impact of employee empowerment on perceived organizational support to innovation in academic organizations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPsycholojical empowerment
dc.subject.ytmOrganizational support
dc.subject.ytmPersonnel empowerment
dc.subject.ytmStructural empowerment
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmAdministrative personnel
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid10011895
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344942
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess