Show simple item record

dc.contributor.advisorKavukcu, Mehmed
dc.contributor.authorSağlam, Kemal
dc.date.accessioned2021-04-26T19:27:10Z
dc.date.available2021-04-26T19:27:10Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/532912
dc.description.abstractToplumsal değişimlere bağlı olarak gelişen teknoloji ve medyanın egemen olmasıyla oluşmaya başlayan kitle kültürü sanatı da etkilemiş; sanat, çok sesli bir yapıya dönüşmüştür. Bu değişimler resim sanatını da etkilemiş, resmin sanattan bağımsız ve ayrı tutulamayacağı anlayışı ortaya atılmıştır. Çağdaş sanatın nesnesi olarak resim, gelenek biçim ve içerikten kurtularak modernizm görüşünü benimsemiştir. Toplumu etkileyen savaş, şiddet ve psikolojik ilgiler farklı dillerde ve biçimlerde yüzeyde ya da üç boyutta kendini ifade etmeye başlamıştır. Özellikle bireyin ekspresif bir anlatım diliyle belki de söylemediklerini sanatsal biçim ve renklerle ya da dijital yapılanmalarla iletişim kurup, kendi sözünü söylemesinin önemi tartışılmazdır. Gelişen teknolojiyle birlikte değişen resim incelemek, uyarlama ve uygulama açısından yüzeyin dünyadaki değişimini gözlemlemek ve tüm bunları genel kapsayıcı bir alan olarak Yüzeyde Teknolojik İlgilerin Anlatımsal Yaklaşımlarını incelemek bu tez çalışmasının temel amacı olmuştur.Anahtar Kelimeler: Yüzey, Teknoloji, Makine, Modernizm, Sanat.
dc.description.abstractTechnology developing as a result of social changes and mass culture coming into being with the dominant power of media have had an effect on the art, transforming it into a polyphonic structure. These changes have also influenced the art of painting; an understanding that painting cannot be separated and dissociated from art has emerged. As an object of contemporary art, painting has adopted the appearance of modernism moving away from the tradition, form and content. The war affecting the world, violence, psychological interests come to find a way to express themselves in different languages and forms superficially or three-dimensionally. It is certainly vital that individuals can have their own words and express, may be, what they cannot through art forms and colours, especially with an fluent language of expression, also setting a contact with digital equipments. The main purpose of the study is the investigate the changing painting with the development of the technology, observe the shifting of the surface on earth in terms of adaptation and performance, and examine Narrative Approaches of Technological Interests on the Surface as a general comprehensive field.Keywords: Surface, Technology, Machine, Modernism, Arten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleYüzeyde teknolojik ilgilerin anlatımsal yaklaşımları
dc.title.alternativeTechnological approaches to the surface narrative of interest
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10021672
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357439
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess