2. Dünya Savaşı ve sonrası dünya resim sanatında savaş iz düşümleri
dc.contributor.advisor | Hashımov, Fıkrat | |
dc.contributor.author | Öztürk, Muhammet Lütfi | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:26:53Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:26:53Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/532623 | |
dc.description.abstract | II. Dünya Savaşı ile birlikte savaşın oluşturduğu kötü tablo sonrasın da Soyut- Dışavurumculuk, savaştan dolayı Avrupa'dan Amerika'ya giden sanatçıların resme kazandırdığı bir anlayış olarak 1945-1960 yılları arası etkili olur. Batıda resmileşen ve biçimsel olmayan bir soyutlama türü egemendi. Avrupa'da savaşın sona ermesini (1945) hemen izleyen yıllarda, Paris'te Elementarist ve Konstrüktivist sanat anlayışları öne çıkmış gibi görünüyordu. II. Dünya Savaşı, resim sanatı tarihine, o güne dek ulaşılmamış güçlü anlatımları kazandırmıştır. Savaşı izleyen yıllarda sanatla uğraşanlar daha çok iç dünyalarına yönelmişler ve salt gerçeği arama çabasına girmişlerdir. Her sanatçı öz kişiliğini yansıtan iç dünyasını dile getiren eleştirel resimler yapmışlardır. Picasso, Henry Moore, George Grosz, anlatım yolları çok farklı olmasına rağmen temelde savaşı konu edilen birçok eser üretmişlerdir. Savaşın sanatçılar üzerindeki belli bir psikoloji geliştirmesi ve onların acıyı, felaketi yansıtması da kaçınılmaz olmuştur.Savaş yaşanırken ve savaş sonrasında resim sanatında ulaşılan nokta, bölgesel ve kitlesel yıkım tehdidine karşı duyulan endişenin korku ve kader imgeleri aracılığıyla anlatıldığı resimlerdir. Önemli sanat eserlerinde genelde işlenen insanın içinde bulunduğu olumsuz koşullar ve bu koşullara karşı kazanılan zafer olmuştur.Türk resim sanatında özellikle I. Dünya savaşı ve sonrasında birçok sanatçı savaş konul resimler yapmıştır. Bunlar arasında İbrahim Çallı, Namık İsmail, Sami Yetik, Hikmet Onat gibi usta isimler bulunmaktadır. Örneğin Sami Yetik Balkan Savaşına ait birçok eskiz çalışması yaparak savaşı resimlerinde yaşatmıştır. Çalışmalarında büyük boy kompozisyonlarda vurguladığı şey hep kahramanlık konusu olmuştur. Geniş fırça darbelerinin hareketliliği sağladığı resimleri onu kuşağındaki diğer ressamlardan ayrı tutmaktadır. | |
dc.description.abstract | II. After World War II created the worst table in the war, after the Abstract - Expressionism, from Europe to America because of the war artists gain an understanding of image becomes effective as between the years of 1945-1960. West official and non-formal abstraction was the dominant type. To the end of the war in Europe (1945) in the years immediately following, in Paris Elementarist and constructivist concepts of art seemed to come forward. The Second World War, to art history, could not be reached until that day have earned a strong narrative. In the years following the Battle of art dealing mostly directed towards the inner world and the mere fact that they entered the search effort. Each artist reflects the inner world of self- voicing personality have made critical files. Picasso, Henry Moore, George Grosz, narrative paths are very different, they want to tell is one. Develop a certain psychology of war on artists and their pain, to mirror the disaster was inevitable.While there was war and after the point reached in painting, from the threat of mass destruction, regional and fear and fate of concern that the pictures are described through images. Important works of art usually found in people who handled the adverse conditions and these conditions has been the victory.War table with pictures of Turkish painter Ibrahim Calli, Namik Ismail, Samir Adult, Hikmet Onat master artists and works of art have started in the affected has increased. For example, Samir Adult Balkan War started doing sketch work many have lived in war photos. Exhibition in large size composition highlight the things that always has been the subject of heroism. Photos of large brush strokes that provides mobility is slightly apart from her belt. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 2. Dünya Savaşı ve sonrası dünya resim sanatında savaş iz düşümleri | |
dc.title.alternative | War protections in world painting during and after the Second World War | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | World War II | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | War | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.identifier.yokid | 10021312 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385384 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |