Show simple item record

dc.contributor.advisorYaman, Mükremin
dc.contributor.authorSönmez Öz, Esma
dc.date.accessioned2021-04-26T19:26:50Z
dc.date.available2021-04-26T19:26:50Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/532576
dc.description.abstractAnnie Ernaux'nun `Une Femme`- `Bir Kadın` adlı yapıtında betimlenen anne imgesi, kızının kimliğinin oluşum sürecinde emeğin ve dayanışmanın önemini vurgulayarak simgesel bir işlev üstlenir. Yapıtta zayıf bir babanın erkinden yoksun kaldıkları için babanın yerini alma zorunluluğunda olan güçlü bir anne imgesiyle karşılaşılır. Annie Ernaux, bu yapıtını annesinin ölümü sonrası yaşadığı tinsel çöküntüyü üzerinden atmak üzere bir sağaltım gibi yazar. Anne-kız arasındaki bağlar kimi zaman çelişkileriyle de sergilenerek özgün bir bakışla yazıya dökülür. Yazma serüveni, yaşam ve ölüm izlekleriyle koşutluklar ve karşıtlıklar içinde gelişir. Yazı yoluyla hem yaşama tutunmayı hem de annesini yeniden yaşatmayı deneyen Annie Ernaux'nun kendi gerçeğinden esintiler, yazın yaşamına somut veriler olarak yansır. Romanın büyük bir bölümü Annie Ernaux'nun bir kadın yazar olarak anneliği ve bu konuma yüklediği anlamı sorgulaması üzerine kuruludur. Ernaux, hem anlatıcı hem dinleyici durumundadır. Annie Ernaux, `La Place`- `Babam` adlı yapıtını da babasının ölümünden sonra yazıya döker. Bu yapıtında babasının yaşamını, baba- kız ilişkilerini anlatarak okurla buluşturan Ernaux'da hep bir baba yoksunluğu görülür. Yazıyla annesini yaşatacağını düşünen yazar, babası için de aynı düşünce ile yapıtını kaleme alır. Ancak, babası için yazdığı yapıt annesine yazdığı yapıttan öncedir. Bu iki yapıtta da konuya ilişkin imgeleri Gaston Bachelard'ın öğretisiyle değerlendirmeye çalışacağız. Bachelard, çalışmalarında imgenin merkezine, toprak, hava, su ve ateşi yerleştirir. Hayal gücü üzerinde etkili olan bu özdeksel öğeler yaratıcı imgeleme de yön verir. Anne ve baba imgesini de bu dört temel öğe çerçevesinde inceleyeceğiz.
dc.description.abstractThe mother image in Annie Ernaux's `Une Femme` has a symbolic meaning stressing on the importance of solidarity and endevaveur in the process of her daughter's identity formation. We encounter strong mother image who takes the place of a father after the death of her husband who was a weak character in his life. Annie writes this work in order to overcome the emotional burnout after the death of her mother. The mother-daughter relationship is told from personal point of view sometimes with dilemmas. The writing process progresses in parallel and contrast to the theme of life and death. Annie, trying to hold on to the life and keeping the memory of her mother alive through writing, reflects the slice of her own life to her work with concrete references from her own life. Most of the work is based on Annie's maternity as a woman writer and on her questioning its meaning. Ernaux is both a narrator and a audience. Annie writes `La Place` after the death of her father . We see her paternal deprivation in this work which tells the life of her father through the theme of father-daughter relationship. Wishing to keep the memory of her mother through writing, Ernaux writes this work with the same aim for her father. However, this work she wrote for her father is earlier than the one she wrote for her mother. The aim of this study is to examine those mother/father images in both novels in the sight of Bachelard's doctirines who places soil, weather, water and fire in the arbit of image. Those four material elements, effective on imagination shape creative imagery, we will examine mother and father images in the light of those four key elements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectFrench Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAnnie Ernaux`nun `Bir Kadın`ve `Babam` adlı yapıtlarında anne-baba imgesi
dc.title.alternativeThe image of mother and father in the novels of Annie Ernaux's `Bi̇r Kadın` and `Babam`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFransız Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmErnaux, Annie
dc.subject.ytmFrench literature
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmFatherhood
dc.subject.ytmMotherhood
dc.subject.ytmBachelard, Gaston
dc.identifier.yokid10006218
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366802
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineFransız Kültürü ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess