Show simple item record

dc.contributor.advisorYaprakli, Tevfik Şükrü
dc.contributor.authorCiğal, Selahattin
dc.date.accessioned2021-04-26T19:26:24Z
dc.date.available2021-04-26T19:26:24Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/532134
dc.description.abstractÖrgüt Kültürü; İşletmelerin çalışma sistemi, pazara bakış açısı, yenilikçiliğe ve değişime açıklığı, rekabet politikaları açısından önemli bir kavramdır. Örgüt kültürü; örgüt içindeki bireyler ve gruplar tarafından paylaşılan ve uyulan değerler bütünüdür. Pazar odaklılık kavramı ise; müşterilere yakın olma şeklinde ifade edilebilir. Müşteri odaklılık, rakip odaklılık, fonksiyonlar arası koordinasyon ve çevresel unsurlar pazar odaklılığın dört birleşenidir. Örgüt kültürünün pazar odaklılık üzerinde etkili olup olmadığını araştırmak amacıyla Atatürk Üniversitesi yöneticileri üzerinde yapılan bu araştırma yerleşik kurum kültürünü ve pazar odaklılık düzeyini belirlemeyi ve kültürün pazar odaklılık üzerinde etkili olup olmadığını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma Atatürk Üniversitesinde görev yapan akademik ve idari yöneticileri kapsamaktadır. Araştırma modeli örgüt kültürü ve pazar odaklılık şeklinde 2 ana değişkenden oluşmakta olup, örgüt kültürünün incelenmesinde Chang ve Lin, pazar odaklılık ölçümünde ise Kohli ve Jaworski tarafından yapılan çalışmalar esas alınmıştır. Çalışmada veriler yüz yüze anket yöntemiyle toplanmıştır.Yöneticilerin örgüt kültürü ve pazar odaklılık konusunda düşüncelerini belirlemek amacıyla kullanılan ölçeklerin oldukça güvenilir olduğu belirlenmiştir. Analizler neticesinde örgüt kültürünün pazar odaklılık üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiş olup, ana hipotez kabul edilmiştir. Üniversite yönetiminin, kurumsal kültür ve pazar odaklılık açısından orta sayılabilecek bir seviyede olduğu ifade edilebilir. Daha güçlü ve üst düzeyde bir kurumsal kültürün oluşturulması ve yaşatılması yönünde daha etkin tedbirlerin alınması ve ekstra çaba sarf edilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.Anahtar Kelimeler : Örgüt, Örgüt Kültürü, Pazar Odaklılık, Yapıcı Örgüt Kültürü, Yöneticilerin Örgüt Kültürü.
dc.description.abstractOrganizational Culture; is an important concept in terms of competition policy, businesses operating system, market insight, innovation, and openness to change. Organizational culture, shared by individuals and groups within the organization, and is fitted with a set of values.The concept of market orientation, can be expressed as being close to customers. Customer orientation, competitor-focused, coordination within functions and environmental factors are four components of market orientation.In order to investigate whether there is an effect of organizational culture on market-oriented, a study was performed on Ataturk University administrators regarding corporate culture.The study was performed on academic and administrative staff working at Atatürk University. The model of the study is comprised of two main variables as organizational culture and market-oriented research. Chang and Lin is based on the organizational culture, and market orientation is based on the measurement of the work done by Kohli and Javoroski. The data were collected by face-to-face interviews.Scales used to determine the thought of managers in terms of organizational culture and market orientation were found reliable. As a result of analysis, organizational culture on market orientation has been found to have a significant and positive impact and the main hypothesis is accepted. University management can be expressed in a moderate level in terms corporate culture and market orientation.The creation of a strong corporate culture and a high level of more effective measures should be taken in the direction of survival and concluded that additional efforts should be made.Keyword: Organization, Organizational Culture, Market Focus, Constructive Organizational Culture, Organizational Culture of the Administratorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgüt kültürünün pazar odaklılık üzerindeki etkisinin incelenmesi: Atatürk Üniversitesi yöneticileri üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of organizational culture on market focus: A study on the administrators of Ataturk University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmMarket-oriented
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10032360
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357457
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess