Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Sevtap
dc.contributor.authorDeveci, Fatma Görgün
dc.date.accessioned2021-04-26T19:26:19Z
dc.date.available2021-04-26T19:26:19Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/532056
dc.description.abstractTüketiciler ürün ve hizmetleri değerlendirirken duygularından büyük ölçüde etkilenirler. Olumlu ve olumsuz duyguların aynı anda yaşanması ise duygusal çelişkileri meydana getirir. Duygusal çelişkilerin varlığı tüketiciyi yoğun duygusal ikilemin içerisine çekmekte ve tüketicide rahatsızlık yaratmaktadır. Pazardaki tüm aktivite ve kararlarını duygu ağırlıklı olarak gerçekleştiren tüketici, çelişki karşısında satın alım kararını tekrar gözden geçirmekte veya kararı ertelemektedir. Satın alımın gerçekleşmesi halinde ise tercihinden memnun olmamaktadır. Dolayısıyla duygusal çelişkiler tutum, tatmin, tekrar satın alma gibi birçok konu üzerinde etkilidir. Bu tez çalışmasında duygusal çelişkiler üzerinde etkili faktörler incelenmek istenmiştir. Duygusal çelişki üzerinde benlik kurgusu, tüketim duyguları ve satın alma niyeti değişkenlerinin etkili olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, Erzurum'da yaşayan kadın tüketiciler üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin mücevher satın alımında yaşadıkları olumsuz tüketim duyguları ve bağımlı benlik kurgusu duygusal çelişkiler üzerinde etkilidir.
dc.description.abstractConsumers are mostly affected by their feelings while buying service and products. When positive and negative feelings emerge at the same time, ambivalent emotions occur. The existence of ambivalent emotions draw the consumer into an emotional dilemma and disturb him/her. The consumer whose all activities and decisions are based on emotions, revises his decision of purchase faced this dilemma and delays his decision of buying. In the event of purchase, he/she is not satisfied with his decision. Therefore, ambivalent emotions are effective on such issues as attitude, satisfaction and repurchase. In this study, effective factors on emotional ambivalence are aimed to be examined. It was targeted to determine whether self-construal, consumption emotion and the intent to purchase have an effect on emotional ambivalence. Therefore, a questionnaire was conducted on female consumers in the province of Erzurum. The results of the study showed that negative consumption emotion and dependent self-construal have an effect on emotional ambivalence of consumers at the purchase of jewellery.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMücevher satın alımında yaşanan duygusal çelişkilerde etkili olan değişkenlerin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of effective variables on emotional ambivalence at the purchase of jewellery
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-contruals
dc.subject.ytmJewel
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmContradiction
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumption emotions
dc.identifier.yokid10034903
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366862
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess