Heykel sanatında doğa formlarının soyutlaması
dc.contributor.advisor | Bulat, Mustafa | |
dc.contributor.author | Binzet, Gülsüm | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:26:09Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:26:09Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/531912 | |
dc.description.abstract | Çalışmalara öncülük eden doğal biçimler, soyutlamacı bir gözle incelenmiş ve soyutlama süreci sonunda orijinal biçimden farklı bir sonuca ulaşılmıştır. Soyutlamacı anlayışla, doğadaki nesneler sanat ürününde oldukları gibi değil, farklı yorumlarla yansıtılmaktadır. Yine de ortaya çıkan sanat ürününün, gerçek nesneden izler taşıdığını görmek mümkün olabilmektedir,XX. yy.ın başlarıyla birlikte, sanatçılar doğayı soyutlamaya başlamışlardır. Bu dönemde, bilim, teknoloji ve endüstri alanındaki gelişmeler, toplumsal yaşamın da farklı olmasına neden olmuştur. Bu yeni durum, sanatı da etkilemiş ve sanatçıyı çevreleyen-yeni durum onun farklı arayışlara yönelmesine neden olmuştur. Sanat eserinde artık eskiden olduğu gibi doğa olduğu gibi yansıtılmamış, soyutlamacı bir yaklaşımla ele alınıp, izlenmeye başlanmıştır. Doğa biçimlerini soyutlayarak çalışmalarını sürdüren sanatçılar -soyutlama bir süreç olarak düşünülürse- bu sürecin sonunda, doğa biçimlerinden tamamen farklı noktalara ulaşırlar. Oluşan bu yeni biçim, doğa ile ilgisi olmayan, soyut biçimdir, Doğadan seçilen konular, nesneler, biçimsel olarak incelenmiş ve soyutlamacı bir yaklaşımla ele alınmıştır. Yaşanan bu süreç içinde asıl olan doğal biçimden daha farklı biçimlere ulaşılmıştır. Bu doğal biçimler soyutlanırken kullanılan malzemenin biçimsel özellikleri göz ardı edilmemeye çalışılmıştır. Yeni biçim oluşturulurken malzemenin yönlendirmesi söz konusu olmuştur, bu da farklı biçimlendirme yöntemlerinin ortaya çıkmasını sağlamıştır.Çağdaş sanatın anlatım dillerinden olan soyutlamacı sanat, ortaya çıktığı ilk zamandan itibaren, sanatsal alanın sınırlarını alabildiğince ortadan kaldırılarak, soyut düşüncenin önünü açmakta etkili bir yöntem olmuştur heykel sanatına yeni olan sanat anlayışını getirmiştir | |
dc.description.abstract | Natural shapes leading to the work ware investigated with an abstracting aye, in the result of abstracting pincess, a result different fromoriginal shape was obtained. With an abstracting understanding, objecti in nature have beenreplected in differendcommenti not as in art production Hovever, it is possible to notice that art work occuring carried the traces from real objects. Allang with the beginning of 20 th century. The artist begen to abstract the Nature. I this period, the improvementsin the fieldof science, technology and industry consed the social lifa to be different. This new stiation affected in the art, and this new stıkation also surroundıng the art caused the artist to direct diffedend searchings. The nature uast reflected in the art work as was in the past, and abstracting appraach was tahen on, and was fallowed. The artists who last for their arts by abstracting nature shapes reach at exacty different points from nature shapes in the result of this process ıf the abstracting is thought as an provess. This new shape accurng is an abstract one which not related to the nature. The subjects and objects chosen from the nature were taken on weth an abtracting appoach. The essential thing in this experienced process is to reach to more different shapes tcon natural ones. While thase natural shapes one formed, typical features of used materiali were tried to be ignored. While this new type is formed, the direction of the matterial becomes matter. This anables different haping methods to exist Abstracting art, one of the narrating languoges of contemporary art, since the onset, become affectine method in loading of abstract thoght by removing the limits of artistic fields, and braught new artistic under standing to the seulpture art. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Heykel sanatında doğa formlarının soyutlaması | |
dc.title.alternative | Abstracting of nature forms in sculpture art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Heykel Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Sculpture | |
dc.subject.ytm | Abstraction | |
dc.subject.ytm | Nature | |
dc.subject.ytm | Abstract art | |
dc.subject.ytm | Sculpture art | |
dc.identifier.yokid | 10040997 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 366981 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |