1950 sonrası toplumsal olayların sanata yansıması
dc.contributor.advisor | Tatar, Muhammet | |
dc.contributor.author | Uzun, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:25:55Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:25:55Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/531672 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, toplumsal değişim sürecinde, muhalif bir kimlik olarak sanatçının toplumsal olaylara nasıl baktığını ve gördüğünün sanata hangi ölçüde yansığını gösteren bir çalışmadır. Yaşadığı dönemin tanığı olan sanatçının toplumsal olaylara bakışında, toplumsal olayları yorumlayışında her zaman yaşanılan günün tarihi vardır. Bir toplumun tarihini yazanlar sadece tarihçiler değildir. Kimi zaman bir resim, bir fotoğraf ya da bir heykel ciltler dolusu kitaplardan daha çok öğretici olabilir, daha çok çağına tanıklık edebilir. Giriş, Kuramsal Temeller ve Sonuç olmak üzere üç ana bölümden oluşan bu çalışmada, 1960-2010 arası yaklaşık 50 yıllık bir süreç, çalışmanın zamanı olarak sınırlandırılmıştır. Kuramsal Temeller bölümü, altı başlıktan ve her başlık da üç alt başlıktan oluşturulmuş ve her on yıl, bir başlık olarak çalışmada yer almıştır. Sonuç bölümünde ise çağın tanığı olan santçının toplumsal olaylardan etkilenişinin sonuçlarından bahsedilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study comprehends how the artist as an oppositional identity views and considers the social events in the process of social change and to what extent it reflects on his/her own art.There have always been the contemporary aspects in the viewpoint of the artist as a witness of the age s/he lives in. It is not only the historians that write the history of the society. Sometimes a painting, a photograph or a sculpture can be more instructive than books, and may witness more of its age.This study, including three main sections of introduction, theoretical foundations and results, is limited to 50 years of a social process between 1960 and 2010.Theoretical Foundations section includes six headings and three sub-headings, and each ten years are included in the study as a title.At the section of Conclusion, The results of influences on the artist from social events as the artist as a witness of the age s/he lives in are mentioned. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1950 sonrası toplumsal olayların sanata yansıması | |
dc.title.alternative | Reflections of social events after 1950 on art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Artists | |
dc.subject.ytm | Social events | |
dc.subject.ytm | Social change | |
dc.identifier.yokid | 10054508 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 366985 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |