Soyut dışavurumcu resim ve izlenimci resim arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Hashımov, Fıkrat | |
dc.contributor.author | Uyar, Samet | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:25:53Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:25:53Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/531639 | |
dc.description.abstract | Bu tezde İzlenimci Resim ve Soyut Dışavurumcu Resim arasındaki ilişki işlenmiştir. Birinci bölümde İzlenimcilik hakkında genel bilgi verilmiştir. Önemli izlenimci sanatçılar anlatılmıştır. Birinci bölümün sonunda izlenimci Türk ressamlara değinilmiştir. İkinci bölümün başında soyut dışavurumun ortaya çıkışı, dışavurumculuk ve soyut dışavurumculuk hakkında genel bilgi verilmiştir. Daha sonra soyut Dışavurumculuk'un Amerika da ve Avrupa da gelişiminden bahsedilmiştir. Daha sonra ünlü Soyut Dışavurumcular hakkında bilgi verilmiştir. Son kısmında isetürk soyut dışavurumcular hakında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde birinci ve ikinci bölümde verilen bilgiler ışığında İzlenimci resim ve Soyut Dışavurumcu resim arasındaki ilişki açıklanmıştır. Dürdüncü bölümde Samet UYAR'ın kendi çalışmaları hakkında yüzeysel bilgi verilmiştir. Ve UYAR'ın çalışmaları üzerinden; izlenimci resim ve Soyut Dışavurumcu resim arasındaki ilişki tekrar vurgulanmıştır. | |
dc.description.abstract | This thesis engages itself with the relationship between impressionist and abstract expressionist paintings. In the first part of the study, general information about impressionism has been given, and important impressionist artists are introduced, and at the end of the first part Turkish impressionist painters have been mentioned. In the second part, emergence of expressionism, expressionism and abstract expressionism have been examined. Later on, abstract expressionism's development in Europe and America has been examined and information about other Expressionist artists has been given and Turkish abstract expressionists have been mentioned. In the third part of the thesis, in the light of information given in the first and second part, relationship between Impressionism and abstract expressionism has been studied. In the fourth part, Samet UYAR's personal paintings have been generally introduced, and based on them relationship between impressionist and abstract expressionist paintings have been emphasised. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Soyut dışavurumcu resim ve izlenimci resim arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Relationship between impressionism and abstract expressionism | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Abstract painting | |
dc.subject.ytm | Abstract expressionism | |
dc.subject.ytm | Impressionism | |
dc.subject.ytm | Expressionism | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 10060721 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385389 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |