Anlam-anlamsızlık ve dördüncü boyut
dc.contributor.advisor | Kavukcu, Mehmed | |
dc.contributor.author | İskender, Melik | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:25:03Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:25:03Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/530807 | |
dc.description.abstract | Modern öğretiler ve bilim anlam üzerinden değer bulmaktadır. Önceleri resim,ifade etmek amacıyla günlük hayatta yaşanılanların resmedilişiyle başlamış, bu resimselifade şekilleri yazıya dönüşerek ifade şekli yazı olmuş. Günümüzde kullanılan yazıçeşitlerinin neredeyse tamamı ifadeden arınarak sadece sesleri temsil etmektedir, ancakÇince-Japonca kaligrafisi ve Arapça kaligrafilerin temsiliyeti dışında soyut, geometrikve estetik olma özelliği sürmektedir.2. Dünya Savaşı sıralarında Almanya'nın baskılarından kaçan birçok sanatçınınZürih'te bir araya gelerek manifestolar yayınlamasıyla Dadaizm ortaya çıkmıştı. Kabulgöreni reddetme; yerine alışılmadık tarzda yazılar, şiirler, bir takım deneyler, sesler,davranışlar ve formlardan oluşan sanatsal çalışmalar ortaya çıkartan Dadaizmin,günümüzde de Avangard yapısıyla etkisi sürmektedir.Sanatta yeterlik (Eser Metni) tezi Anlam, anlamsızlık ve dördüncü Boyutkavramları üzerine oluşturuldu. Kaligrafideki karalamalar, Sürrealizm, Dadaizm, PopArt, Post Sanat ve kavramsal sanat etkileriyle Melik İskender'in 'Uçan Adam'çalışmaları, soyutlamalar yapılarak; anlam-anlamsızlık ve dördüncü boyutkavramlarıyla üretildi; üç boyutlu evreden dördüncü boyut evresine geçiş aşamasıirdelendi. | |
dc.description.abstract | Finds value over the modern sense and science teaching. Before painting, startedwith the portrayal of those living daily life in order to express this form of pictorialwriting to express wording of the text has been transformed. Today, almost all of thetext through detaching kind used expression represents only sound, but outside of anabstract representation of Chinese-Japanese calligraphy and Arabic calligraphy,geometric and aesthetic that continues to feature.2nd World War, Germany's many artists escaping the oppression met in ZurichDadaism emerged with the publication of manifestos. Rejection of accepted; ratherunusual style articles, poems, a number of experiments, sounds, behavior and reveal theartwork consists of forms Dadaism, suggests the effect of the structure of the avantgardetoday.Proficiency in the art (Text Author) thesis of meaning and meaninglessness wascreated on the fourth Size concepts. Scribbles in calligraphy, Surrealism, Dadaism, PopArt, Post Art and conceptual art effects with Melik İskender 'Flying Man' work, makingabstractions; meaning and meaninglessness was produced with the fourth dimensionconcept; were evaluated in a three-dimensional phase transition stage from the fourthdimension. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Anlam-anlamsızlık ve dördüncü boyut | |
dc.title.alternative | Sufficiency in art (work text) meaning-meaninglesness and foyrth dimension | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Meaninglessness | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Dada | |
dc.subject.ytm | Surrealism | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Fourth dimension | |
dc.subject.ytm | Meaning | |
dc.identifier.yokid | 10064051 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 385426 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |