Show simple item record

dc.contributor.advisorKavukcu, Mehmed
dc.contributor.authorİskender, Melik
dc.date.accessioned2021-04-26T19:25:03Z
dc.date.available2021-04-26T19:25:03Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/530806
dc.description.abstractModern öğretiler ve bilim anlam üzerinden değer bulmaktadır. Önceleri resim,ifade etmek amacıyla günlük hayatta yaşanılanların resmedilişiyle başlamış, bu resimselifade şekilleri yazıya dönüşerek ifade şekli yazı olmuş. Günümüzde kullanılan yazıçeşitlerinin neredeyse tamamı ifadeden arınarak sadece sesleri temsil etmektedir, ancakÇince-Japonca kaligrafisi ve Arapça kaligrafilerin temsiliyeti dışında soyut, geometrikve estetik olma özelliği sürmektedir.2. Dünya Savaşı sıralarında Almanya'nın baskılarından kaçan birçok sanatçınınZürih'te bir araya gelerek manifestolar yayınlamasıyla Dadaizm ortaya çıkmıştı. Kabulgöreni reddetme; yerine alışılmadık tarzda yazılar, şiirler, bir takım deneyler, sesler,davranışlar ve formlardan oluşan sanatsal çalışmalar ortaya çıkartan Dadaizmin,günümüzde de Avangard yapısıyla etkisi sürmektedir.Sanatta yeterlik (Eser Metni) tezi Anlam, anlamsızlık ve dördüncü Boyutkavramları üzerine oluşturuldu. Kaligrafideki karalamalar, Sürrealizm, Dadaizm, PopArt, Post Sanat ve kavramsal sanat etkileriyle Melik İskender'in 'Uçan Adam'çalışmaları, soyutlamalar yapılarak; anlam-anlamsızlık ve dördüncü boyutkavramlarıyla üretildi; üç boyutlu evreden dördüncü boyut evresine geçiş aşamasıirdelendi.
dc.description.abstractFinds value over the modern sense and science teaching. Before painting, startedwith the portrayal of those living daily life in order to express this form of pictorialwriting to express wording of the text has been transformed. Today, almost all of thetext through detaching kind used expression represents only sound, but outside of anabstract representation of Chinese-Japanese calligraphy and Arabic calligraphy,geometric and aesthetic that continues to feature.2nd World War, Germany's many artists escaping the oppression met in ZurichDadaism emerged with the publication of manifestos. Rejection of accepted; ratherunusual style articles, poems, a number of experiments, sounds, behavior and reveal theartwork consists of forms Dadaism, suggests the effect of the structure of the avantgardetoday.Proficiency in the art (Text Author) thesis of meaning and meaninglessness wascreated on the fourth Size concepts. Scribbles in calligraphy, Surrealism, Dadaism, PopArt, Post Art and conceptual art effects with Melik İskender 'Flying Man' work, makingabstractions; meaning and meaninglessness was produced with the fourth dimensionconcept; were evaluated in a three-dimensional phase transition stage from the fourthdimension.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleAnlam-anlamsızlık ve dördüncü boyut
dc.title.alternativeSufficiency in art (work text) meaning-meaninglesness and foyrth dimension
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmMeaninglessness
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmDada
dc.subject.ytmSurrealism
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmFourth dimension
dc.subject.ytmMeaning
dc.identifier.yokid10064051
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid385426
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess