Show simple item record

dc.contributor.advisorBeşe, Ahmet
dc.contributor.authorAras, Deniz
dc.date.accessioned2021-04-26T19:23:59Z
dc.date.available2021-04-26T19:23:59Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/529854
dc.description.abstractBu çalışmada, performans kuramı ve Amerikan Performans Tiyatrosu içinde yer alan siyahi kadın oyun yazarları ve solo performansçı Anna Deavere Smith'in Fires in the Mirror (1992) ve Twilight: Los Angeles 1992 (1993) basılı metinlerinden, Four American Characters (2007) ve Let me Down Easy'nin video kayıtlarından yola çıkılarak sahne performanslarının kimlik ve direniş performansı çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır.Çalışmamız Giriş, üç Ana Bölüm ve Sonuç bölümünden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Richard Schechner temelli Performans Kuramı ve bu kuramla birlikte Amerikan Tiyatrosu'nun Amerikan Performans sahnesine dönüşü ele alınmaktadır. İkinci bölümde, Anna Deavere Smith'in seçilmiş solo-performansları üzerinden performans tekniklerini ve Smith'in ortaya koyduğu oynama biçimini açıklamaya çalıştık. Üçüncü bölümde ise aynı performanslar çerçevesinde Smith'in kimlik ve direniş vurgusunu çözümlemeye çalıştık.Sonuç olarak, performans çalışmaları içerisinde Anna Deavere Smith'in bir yazar ve performansçı olarak önemini ve kimlik ve direniş performansının Smith'in solo-performanslarının açılımında kullanılabilecek en uygun performans alanı olduğu çalışmamızda detaylarıyla başlıca inceleme konumuzdur.Anahtar Kelimeler: Solo-Performans, Amerikan Tiyatrosu, Performans Çalışmaları, Kimlik, Direniş.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to introduce Performance Theory and to analyse solo-performances in the light of identity and resistance performance. We have selected the plays, Fires in the Mirror, Twilight: Los Angeles 1992, Four American Characters, and Let me Down Easy, by Anna Deavere Smith, one of the prominent American playwrights and the solo-performers.This study consists of three chapters with an Introduction and a Conclusion. In the first chapter, we focus on Performance Theory by Richard Schechner and the transformation of American Theater to American Performance with his theory. In the second chapter, the techniques of Anna Deavere Smith's selected solo-performances and Smith's other-oriented acting style are examined in detail. In the third chapter, identity and resistance performance is emphasized for the analysis of the same solo-performances.The thesis emphasizes the significance of Anna Deavere Smith both as a playwright and performer. Identity and resistance performance is an appropriate and the most relevant method in overall analysis of the performances, in question.Keyword: Solo-Performance, American Theatre, Performance Studies, Identity, Resistanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleAnna Deavere Smith`in solo performanslarında kimlik ve direniş performansı
dc.title.alternativeIdentity and resistance performance in Anna Deavere Smith's solo-performances
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-01
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmResistance
dc.subject.ytmSmith, Anna Deavere
dc.subject.ytmSolo
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmAmerican theatre
dc.identifier.yokid10129096
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446155
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess