Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Abbas
dc.contributor.authorBilmez, Ayhan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:23:46Z
dc.date.available2021-04-26T19:23:46Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/529666
dc.description.abstractÇalışmanın temel amacı, İDKAB dersinde kullanılan projenin, proje hazırlama ilkelerine uygun hazırlanıp hazırlanmadığını belirleyip varsa muhtemel problemlerle ilgili çözüm önerileri geliştirmektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden `Olgu Bilim` modelinde tasarlanmıştır. İDKAB dersi öğretmen ve öğrencilerinden seçilmiş olan çalışma grubundan, yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak yüz yüze görüşme ve doküman analizi yöntemleriyle veriler toplanmıştır. Toplanmış olan veriler `betimsel analiz` yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmanın evrenini Muş ili merkez ilçesinde bulunan İDKAB dersi öğretmenleri ile ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden 2014-2015 eğitim ve öğretim yılı içerisinde proje yapmış olan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma grubunu; Muş ili merkez ilçesinde bulunan Mehmet Akif Ersoy, Fatih, Yavuz Selim, Adil Yazar, Türk Telekom, İlyas Sami, Mevlana ve 2071 Melik Şah ortaokullarında görev yapan 16 İDKAB dersi öğretmeni ile bu okullarda İDKAB dersinden proje yapmış olan 18 öğrenci ve çalışma grubundaki öğretmen ve öğrencilerden edinilmiş olan proje dokümanları oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmen ve öğrencilerin, projenin İDKAB dersinde kullanılmasına olumlu baktıkları fakat proje hazırlama ve proje raporu yazmada yetkin olmadıkları için İDKAB dersinde projeyi bilimsel araştırma ilkelerine uygun kullanamadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Proje sürecinde yaşanan aksaklıkların giderilebilmesi için; öğretmen ve öğrencilerin, proje hazırlama ilkeleriyle ilgili bilgilendirilmeleri gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Alternatif Ölçme ve Değerlendirme, Proje, Din Eğitiminde Proje.
dc.description.abstractThe main objective of this study is to identify if the İDKAB course projects are prepared in accordance with project design principles and develop solutions relating to possible problems. The study is prepared by a qualitative research method. Data is collected through document analysis and face to face interviews by using a semi-structured interview form from the study group which is selected from İDKAB course teachers and students. The collected data is analyzed by `descriptive analysis` method. The study universe is comprised of secondary school İDKAB teachers and 5, 6, 7 and 8th grades students who have prepared project in 2014-2015 academic years. However, the study group constitutes 16 İDKAB teachers who work in in Mehmet Akif Ersoy, Fatih, Yavuz Selim, Adil Yazar, Turk Telekom, Ilyas Sami, Mevlana and 2071 Malik Shah secondary schools and 18 students who had made a project in İDKAB courses in those schools in Mus's central provinces. This study have reached the conclusion that teachers and students are positive to use the projects in İDKAB courses, but they are not proficient in preparing the projects and writing project report because of this they cannot prepare projects which comply with principles of scientific research. Therefore, in order to eliminate the difficulties encountered during the project; the essential work is that empower teachers and students on issues related to projects design principles.Keywords: Alternative Assessment and Evaluation, Project, Project in Religious Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde proje kullanımı (Muş ili örneği)
dc.title.alternativeApplication of project in secondary school religious culture and ethics knowledge class (The case of Muş)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReligious culture and moral knowledge lesson
dc.subject.ytmProjects
dc.subject.ytmProject preparation
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmEducation projects
dc.subject.ytmProject evaluation
dc.identifier.yokid10057277
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446215
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess