İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu`nda bir eğitim modeli: Rüyamdaki okullar
dc.contributor.advisor | Kahveci, Kutsi | |
dc.contributor.author | Bavagra, Ümit | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:23:41Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:23:41Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/529591 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu'nun bir eğitim modeli olarak önerdiği 'Rüyamdaki Okullar' incelenmektedir. Aynı zamanda eğitim konusundaki fikirlerinin düşünce tarihindeki yeri ve orijinalliği de değerlendirilmektedir.Ayrıca bu çalışma 'bizim toplum olarak hangi sebeplerden dolayı eğitim sahasında tam olarak bir başarı sağlayamıyoruz?' sorusuna bir Türk eğitimcisi olan Baltacıoğlu'nun oluşturduğu eğitim sistemi ve pedagojik yöntemi üzerinden cevap bulmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda Baltacıoğlu'nun dünya eğitim sistemlerinde yaşanılan eğitimsel problemlere ait düşünceleri yine bu çalışmada dikkate alınmaktadır.Baltacıoğlu, eğitimi ve eğitimin amaçlarını belirlerken sadece bireyin psikolojik veya sosyolojik yönünü esas alan eğitim sistemlerini riskli bulmuş bunun yerine her iki yönü esas alan bir eğitim anlayışının gerekliliğine vurgu yapmıştır. Fakat Baltacıoğlu eğitim sistemini genellikle toplumsal yön üzerinden kurmaktadır. Baltacıoğlu eğitimden, ilime ve millete dayalı üretici fertlerin yetiştirilmesini beklemektedir. Aynı zamanda Baltacıoğlu eğitim yuvaları olan okulların hayata hazırlama yeri değil hayatı yaşatma yeri olarak düşünmektedir. Bu bağlamda eski eğitim sisteminin öğretmenlere, öğrencilere, okullara, yöneticilere, çevreye, üniversitelere, ailelere ve topluma atfettiğiroller de onun tarafından değiştirilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Öğretmen, Öğrenci. | |
dc.description.abstract | In this study 'My Dream Schools' that İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu suggested as an education pattern has been researched. At the same time, originality of his views on education has been evaluated in terms of history of ideas. The study also aims to find an answer to the question; `why cannot we, as a society, achieve exactly in education field?` through, education system and pedagogic method of Baltacıoğlu, a Turkish educationalist. His thoughts about the problems in the world education systems have also been taken into account as well. While Baltacıoğlu was identifying education and its targets, he found education systems based on only psychological or sociological side of individual hazardous and instead he focused on the necessity of an educational approach that ground on both sides. However, he often formed his system on societal aspects. Baltacıoğlu expected education to grow productive individuals useful for science and society. He also regarded schools as not places of preparation for life but places of living life. In this context, the roles that former education system attributed to teachers, students, schools, managers, environment, colleges, families and society tried to be changed by him. Key Words: Education, Teacher, Student. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu`nda bir eğitim modeli: Rüyamdaki okullar | |
dc.title.alternative | An education pattern by İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu: My dream schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Baltacıoğlu, İsmail Hakkı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education thought | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Education two-year degree programs | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.identifier.yokid | 10091981 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 446224 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |