Show simple item record

dc.contributor.advisorAyık, Yusuf Ziya
dc.contributor.authorKoç, Ahmet
dc.date.accessioned2021-04-26T19:23:19Z
dc.date.available2021-04-26T19:23:19Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-03-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/529255
dc.description.abstractGelişen teknoloji hayatın her alanını olduğu gibi eğitimi de etkilemektedir. Bu etkilerden birisi de sosyal medya araçlarıdır. Sosyal medya araçlarından en fazla kullanıcı sayısına sahip olan Facebook, bu çalışmada öğrenme ortamı olarak kullanılmıştır. Etkilerini ölçmek için ise, deney ve kontrol grupları oluşturulmuş ve fen bilimleri ile İngilizce derslerinde nicel araştırma yöntemlerinden deneysel model uygulanmıştır.Bu tez çalışması, 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Denizli ilinin Sarayköy ilçesinde bir devlet okulu olan Atatürk Ortaokulu'nda yürütülmüştür. Evrenini 339 öğrencinin oluşturduğu çalışmanın örneklem grubu ise 176 öğrenciden (90 deney grubu ve 86 kontrol grubu) oluşturmuştur. Çalışmada, fen bilimleri ve İngilizce derslerinde Facebook kullanımının öğrencilerin başarılarına etkilerinin ölçülmesi amaçlanmıştır.Çalışma amaçları doğrultusunda örneklem grubundan elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programında analiz edilmiştir. Analizler kapsamında, bağımlı gruplar t-testi, bağımsız gruplar t-testi ve ANOVA analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda, Facebook'un fen bilimleri ve İngilizce derslerinde olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Facebook, Fen Bilimleri, İngilizce, Öğretim, SPSS, Sosyal Medya
dc.description.abstractEmerging technology affects education as well as every aspects of life. One of these effects is social media tools. Facebook, which has the highest number of users from social media tools, has been used as a learning environment in thesis work. In order to measure the effects, experimental and control groups were established and experimental models were applied in quantitative research methods in Science and English lessons.This thesis study was carried out in Atatürk Secondary School which is a state school in Saraykoy District of Denizli Province in the academic year of 2015-2016. The sample group of 339 students in the universe was composed of 176 students (90 experimental groups and 86 control groups). The aim of the study was to measure the effects of using Facebook in Science and English lessons for students' success.The data obtained from the sample group in the direction of the study purposes were analyzed in the SPSS 24.0 package program. Within the scope of the analyzes, dependent groups t-test, independent groups t-test and ANOVA analyzes were performed. As a result of the analyzes, it was seen that Facebook had a positive effect on Science and English lessons.Keywords: Facebook, Science, English, Teaching, SPSS, Social Media.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal ağ kullanımının akademik başarıya etkisinin araştırılması: 6.ve 7. sınıf Fen bilimleri ve İngilizce derslerinde Facebook kullanımı
dc.title.alternativeResearching the effect of social network on academic achievement: Using Facebook in 6th and 7th grade Science and English lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-01
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.identifier.yokid10131422
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505596
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess