Show simple item record

dc.contributor.advisorHıdıroğlu, İrfan
dc.contributor.authorSeçinti, Öznur
dc.date.accessioned2021-04-26T19:23:06Z
dc.date.available2021-04-26T19:23:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/529056
dc.description.abstractÇalışmayla bağlantılı olarak görülen boş zaman, işin getirdiği bağlayıcılık ve zorunluluktan kurtularak özgürleşme anlamı taşımaktadır. Ancak boş zaman kavramının anlamında Antik Yunan'dan başlayarak kapitalist sistemin ilk örgütlenme yıllarından tüketim çağı olan günümüze gelinceye kadar bir takım değişimler yaşanmıştır. Bu değişimlerle birlikte boş zaman özgürleşme zamanı olmaktan çıkarak, kapitalizmin bu alana yatırım yapmasıyla sistemin devamlılığını sağlamaya hizmet eden bir araç haline dönüşmüştür.Bu çalışmanın temel amacı; işin getirdiği baskı ve zorlayıcılıktan kurtularak bireyin özgür iradesiyle bir takım aktivitelerde bulunacağı, hoşça zaman geçireceği, eğleneceği bir etkinlik alanı olarak görülen boş zamanın, egemen yapı tarafından sistemin devamlılığı için çıkarlarına uygun bir forma sokarak kitleleri yönlendirmesini, Survivor All Star programı örneğinde eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmektir.Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Literatür taramasıyla oluşan birinci bölümü; boş zaman kavramının anlamı, tarihsel süreç içerisinde boş zaman, boş zaman ve eğlence ilişkisi gibi konular üzerine yapılan teorik tartışmalar oluşturmaktadır. Devamında ise, kültür endüstrisi, tüketim kültürü, reklamın tüketim kültürü üzerinde etkisi, tüketim kültürü ve boş zaman ilişkisi değerlendirilerek televizyonda eğlence ve yarışma programları irdelenmiştir. İkinci bölümde ise, Survivor All Star programının genel özellikleri ortaya koyularak program, boş zaman ve tüketim kültürü bağlamında söylem analizi yöntemiyle incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Boş Zaman, Tüketim Kültürü, Yarışma Programları,Survivor All Star
dc.description.abstractLeisure time, related to the study, have the meaning for liberation from obligation of work. However, the meaning of leisure time go through changes as from Ancient Greece and capitalist system's first years of organization to these days which can be referred as consumption age. With these changes, leisure time is no longer liberation time. It became a tool to ensure the continiuty of the system by the investments of capitalism for it. The main goal of this study is to evaluate the sovereign canalisation of leisure time, which is considered as a domain in which person can be freed from pressure and obligation of work and have a good time with his/her own will, for ensuring the continiuty of the system with a critical aproach by using 'Survivor All Star' as an example. The study consists two parts.The first part which is literature review consists teoretical discussions such as; the meaning of leisure time concept, leisure time in historical process and the relationship between leisure time and entertainment. Culture industry, consumption culture, the effects of advertisement on consumption culture and relationship between consumption culture and leisure time were investigated, entertainment and game shows on television were examined later on. In second part of the study, general properties of 'Survivor All Star' programme were revealed and investigated with discourse analysis method in context of leisure time and consumption culture.Keywords: Leisure Time, Consumption Culture, Game Shows, Survivor All Staren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleEğlence programlarında boş zaman ve tüketim kültürünün temsili: Survivor All Star örneği
dc.title.alternativeRepresentation of consumption cultere and leisure time i̇n entertaiment programs: Survivor All Star example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmSurvivor
dc.subject.ytmCompetition programs
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmTelevision programs
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmConsumption
dc.identifier.yokid10120136
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid459796
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess