Parion tiyatrosu Victoria`lı Alınlık ışığında akanthuslar arasında işlenen figürler
dc.contributor.advisor | Başaran, Cevat | |
dc.contributor.author | Yildizli, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:22:49Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:22:49Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/528778 | |
dc.description.abstract | Anadolu birçok medeniyete ev sahipliği yapmış ve çok sayıda uygarlığın kalıntılarını barındıran bir konuma sahiptir. Roma İmparatorluğu da bu uygarlıklardan biridir ve Anadolu'da en belirgin izleri bırakandır. Roma İmparatorları Anadolu'ya büyük önem vermiş ve Anadolu'yu Romalılaştırma politikası izlemiştir. Bunu en çok da mimari yapılarda görüyoruz. Anadolu'da günümüze kadar kısmen korunagelmiş yapıların çoğunluğu Roma Döneminden kalmadır. Kazısı yapılan veya yapılmayan birçok antik kentte, Romanın kalıntılarına rastlamak mümkündür. Bu kentlerden biri de Parion'dur. Parion'daki Roma Dönemine ait mimari kalıntı, küçük buluntu ve yazıtların çokluğu, kentin Roma için ne kadar önemli bir konuma sahip olduğunu göstermektedir. Bu çalışmada, Parion Tiyatrosunda ele geçen `Victoria'lı Alınlık` ışığında, akanthuslar ve kıvrıkdallar arasında hangi figürlerin işlendiği ve neyi simgeledikleri üzerine de ayrıntılı bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırma sonucunda birçok tanrı ve tanrıça figürlerinin yanı sıra, fantastik yaratıklar ile hayvan ve insan figürlerinin de işlendiği görülmüştür. Bu figürlerin işlenmesinde temel neden, insanların inançlarının doğayla olan etkileşimleriyle doğrudan ilgili olduğu anlaşılmıştır. İnsanların doğayla iç içe olması, bu şekildeki sembolik betimleri artırdığı ve bu düşünce sisteminin sadece bir toplumda görülmediği sonucuna varılmıştır. Birçok uygarlığın birbirleriyle etkileşimi sonucunda da sembolik figürlü betimlerin farklı coğrafyalara, Anadolu'dan yayıldığını söyleyebiliriz.Anahtar Kelimeler: Anadolu, Parion, Roma, Victoria, Alınlık, Akanthus | |
dc.description.abstract | Anatolia has hosted many civilizations and has a position that holds the remains of many civilizations. The Roman Empire is one of these civilizations and leaves the most visible traces in Anatolia. The Roman emperors gave great importance to Anatolia and followed the Romanization policy of Anatolia. We see it mostly in architectural structures. The intensities of the structures that came to Anatolia partly as far as the day-to-day are from the Roman period. It is possible to encounter the remains of the Roman in many ancient cities where excavation is or is not done. One of these cities is Parion. The architectural remains, small finds and inscriptions of the Roman period in Parion show how important the city is for Rome. In this study, a detailed investigation was made on which figures were symbolized and what they symbolized between the akanthus and the curvy in the light of the `Victorian Pediment` uncovered at the Parion Theater. As a result of this research, it has been seen that fantastic creatures, animals and human figures have been processed as well as many god and goddess figures. It is understood that the main reason for the processing of these figures is that people's beliefs are directly related to their interaction with nature. The fact that humans are naturally intertwined with nature has increased this symbolic description and this system of thought has come to the conclusion that it is not seen in a society alone. As a result of interaction with many civilizations, we can say that symbolic figurative plants spread from different geographical regions, Anatolia.Keywords: Anatolia, Parion, Roman, Victoria, Pediment, Acanthus | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Arkeoloji | tr_TR |
dc.subject | Archeology | en_US |
dc.title | Parion tiyatrosu Victoria`lı Alınlık ışığında akanthuslar arasında işlenen figürler | |
dc.title.alternative | In the light of Parion theater with Victoria Pediment engraved figurines between acanthuses | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Arkeoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Roman Period | |
dc.subject.ytm | Pediment | |
dc.subject.ytm | Human figures | |
dc.subject.ytm | Animal figures | |
dc.subject.ytm | Theatre buildings | |
dc.subject.ytm | Parion | |
dc.subject.ytm | Figure | |
dc.subject.ytm | Akanthus | |
dc.subject.ytm | Archaeological excavations | |
dc.identifier.yokid | 10136938 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 459787 | |
dc.description.pages | 203 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |