Show simple item record

dc.contributor.advisorSağlık, Erkan
dc.contributor.authorKocaman, Gülşen
dc.date.accessioned2021-04-26T19:22:45Z
dc.date.available2021-04-26T19:22:45Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-05-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/528713
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, farklı turizm faaliyetlerine olanak sunan, iki destinasyonu ziyaret gelen yabancı turistlerin destinasyon marka algılarını etkileyen unsurları belirlemek ve memnuniyet üzerine etkisini incelemektir. Bu doğrultuda İzmir ilinde bulunan Efes Antik Müzesi ile Çanakkale ilinde bulunan Gelibolu Tarihi Milli Parkı araştırma alanları olarak belirlenmiştir. Çalışmanın verileri anket yöntemiyle elde edilmiş, İzmir destinasyonunda 411, Çanakkale destinasyonunda ise 426 anket formu analiz edilerek çalışma yürütülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına göre; turistlerin Çanakkale ve İzmir destinasyonlarına yönelik destinasyon marka algılarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Destinasyon kaynak güvenilirliği, destinasyon imajı ve destinasyon bağlılığı değişkenlerinin, memnuniyet üzerine etkisi analiz edilmiş, sonuç olarak destinasyon imajının ve destinasyon bağlılığının destinasyon memnuniyetini etkilediği, destinasyon kaynak güvenilirliğinin ise etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Destinasyon Markalaşması, Destinasyon Kaynak Güvenilirliği, Memnuniyet.
dc.description.abstractThe aim of this study is to state the components that impresses destination brand perception of foreign tourists who come two visit two destinations that provides them different tourism activities. Accordingly, it has been determined that Ephesus Antique Museum located in Izmir and Gelibolu Historical National Park located in Çanakkale. The data of the study have been obtained by the way of questionnaire and research has been carried out by being analyzed in İzmir destinations 411, as for in Çanakkale destination 426 questionnaire forms. To the extent of result of the survey, it has been stated that the tourists have high destination brand perceptions towards Çanakkale and İzmir destinations. The effect on destination satisfaction of destination source credibility, destination image, destination attachment have been analyzed and as a result of this study, the destination image and destination attachment have affected the destination satisfaction, but that has not affected the destination source credibility has been concluded.Key Words: Destination Branding, Destination Source Credibility, Satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDestinasyon markalaşmasının memnuniyet üzerine etkisi: İzmir Efes Antik Müzesi ve Çanakkale Gelibolu Tarihi Milli Parkı alanları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of destination branding on satisfaction: An ampric study about of İzmi̇r Ephesus Antique Museum and Çanakkale Gelibolu Historical National Park
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-22
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBranding
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmParks
dc.subject.ytmEphesus Antique Theater
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmİzmir-Efes
dc.subject.ytmÇanakkale-Gelibolu
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid10147874
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid479428
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess