Show simple item record

dc.contributor.advisorAvci, Salih Börteçine
dc.contributor.authorBakir, Mehmet Şirin
dc.date.accessioned2021-04-26T19:22:38Z
dc.date.available2021-04-26T19:22:38Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-03-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/528595
dc.description.abstractToplam Kalite Yönetimi'nin başlangıçta sanayi sektöründe uygulanmaya başlaması ve başarılar sonuçlar vermesiyle birlikte bu yönetim anlayışı hizmet sektöründe de uygulanmaya başlamıştır. Toplam Kalite Yönetiminin uygulanmasıyla birlikte maliyetlerde düşüş, hatalarda azalma ve kalitede yükseliş meydana gelmiştir. Verdiği hizmet gereği hataların insan sağlığını olumsuz etkilemesi hatta ölüme neden olmasından dolayı toplam kalite yönetimi sağlık sektöründe uygulanmaya başlanmış ve hızla yayılmıştır. Bu çalışmamızın amacı son yıllarda önemi her geçen gün artan bir şekilde devam eden toplam kalite uygulamalarının Şırnak devlet hastanesinde hangi düzeyde uyguladığını ve personel ve hasta memnuniyetinin ne derece gerçekleştiğini tespit ederek bunları etkileyen faktörleri belirlemektir. Çalışmadan elde edilen bulgular neticesinde Şırnak Devlet Hastanesinde toplam kalite yönetimi uygulama düzeyinin memnuniyet verici bir düzeyde olmadığı ve çalışanların bu konuda yeterli bilgilendirilmediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Sağlık, Sağlıkta Kalite
dc.description.abstractThe Total Quality Management's having been implemented in the industrial sector initially and in consequence of achievements of results, this management approach started to be applied in the service sector as well. With the implementation of Total Quality Management, reduce in costs, mitigation of faults and quality improvement have occured. Because of the fact that mistakes can effect negatively, even can be deadly to human health in terms of service provided, Total Quality Management has begun to be implemented in the health sector and spread rapidly. The objective of this study is to determine the extent to which total quality management, which's importance increases each passing day, are applied in Şırnak State Hospital and to determine to what extent the staff and patient satisfaction are realized and to determine the factors that affect them. It has been determined that the level of total quality management in Sirnak State Hospital is not satisfactory and the employees are not informed on this subject adequately.Keywords: Quality, Total Quality Management, Health, Quality in Healthen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleSağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi uygulamaları: Şırnak Devlet Hastanesi örneği
dc.title.alternativeTotal quality management practices in health care: The sample of Sirnak State Hospital
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-01
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmŞırnak
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.identifier.yokid10174761
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505588
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess