Show simple item record

dc.contributor.advisorGeyik, Gül
dc.contributor.authorDuran, Ayşe
dc.date.accessioned2021-04-26T19:21:33Z
dc.date.available2021-04-26T19:21:33Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527638
dc.description.abstractİlk kez mağara yüzeylerinde görülmeye başlayan resim sanatı, kültürlerin, inançların ve iktidarların misyonlarını aktarmak ve kuvvetlendirmek için kullandıkları araçlardan biri olmuştur. Avrupa sanatının her döneminde gelişim aşaması geçirmiş olan resim sanatı, özellikle Rönesans'ta sanatsal ifadenin birincil kolunu meydana getirmiştir. Rönesans ile birlikte yeni teknikler ve estetik algıya kavuşan resim sanatı, Maniyerizm ve sonrasında Barok sanat ile klasik çizgilerden ayrılan, durağanlığın karşısında son derece dinamik ve teatral bir anlatıma sahip olan bir anlayışa bürünmüştür. Bu dinamik anlatımın en yoğun olduğu dönemlerden biri olan Barok dönem, kökeni Helenistik Antik Çağa dayanan sanat anlayışı, karşıt duyguların bütünlük oluşturan dünyası ve karşı reformasyonun ifade biçimi olmasına rağmen son derece özgür olan anlatımı ile Avrupa sanatında önemli bir dönemdir. Barok sanat aynı zamanda kadın sanatçıların da sanatta ağırlığının hissedilmeye başlandığı dönem olmuştur. Barok dönemin en önemil kadın sanatçılarından biri Artemisia Gentileschi'dir. 1593 yılında Roma'da doğan sanatçı, Barok dönem ressamlarından Orazio Gentileschi'nin kızıdır. Babasının yanında aldığı eğitimle sanat hayatına başlayan Artemisia Gentileschi, Floransa Akademisi'ne kabul edilen ilk kadın ressam olma onuruna erişmiş, sanatındaki yetkinliği ile kendi döneminden itibaren önemli bir konuma yükselmiştir. Dönemin aristokrat çevrelerince eserleri aranan bir ressam haline gelen sanatçı Caravaggist ressamların en başarılılarından biri olarak kabul edilmektedir.Artemisia Gentileschi'nin günümüze ulaşan 42 eserine erişilen bu tez çalışmasında, sanatçının Barok prensipler çerçevesinde ele aldığı Kitab-ı Mukaddes konuları, aziz ve azizeler, mitolojik ve tarihi figürlerden oluşan anlatıları ve portre resimlerden oluşan eserleri, teknik, üslup, renk ve Barok'un psikolojik aktarımı içerisinde ele alınmıştır. Aynı zamanda, sanatçının yaşamının eserleri üzerindeki etkisine de yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe painting art, which first began to be seen on the surface of the cave, was one of the means used to convey and strengthen the missions of cultures, beliefs and powers. The art of painting, which has undergone a developmental phase in every period of European art, has brought the primary branch of artistic expression especially in the Renaissance. In Renaissance, the art of painting has acquired new techniques and aesthetic perception. Firstly with Manierism and then with Baroque, the art of painting seperated from classical lines and adopted a new understanding of art which has a very dynamic and theatrical narrative in contrast to stability in classical lines. The Baroque period, one of the most intense periods of this dynamic narrative, is an important period in European art with its highly free expression although the understanding of art based on Hellenistic Antiquity is the expression of anti-reformation and the unifying world of opposite emotions. Baroque art was also the period in which women artist's prominence started to be felt.Artemisia Gentileschi is one of the most important women artists in Baroque period. Born in Rome in 1593, she is the daughter of Orazio Gentileschi, a Baroque painter. Artemisia Gentileschi, who started her art career with her father's education, attended the honor of becoming the first female painter to be admitted to the Academy of Florence and rose to an important position in her own time with her artistic competence. The artist, who has become a painter whose works have been very famous among aristocracy, is regarded as one of the most successful painters of Caravaggist.In this study, among Artemisia Gentileschi's 42 extant works, the artist's biblical subjects handled in the context of Baroque principles, and narratives consisting of saints, aves, mythological and historical figures and her portaits are examined in terms of technique, style, color and pychological transfer in Baroque. The reflection of her life on her works is examined, as well.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleBarok Dönemde bir kadın ressam: Artemisia Gentileschi
dc.title.alternativeA woman painter in the Baroque Era: Artemisia Gentileschi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-10
dc.contributor.departmentSanat Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmWestern painting art
dc.subject.ytmPainters
dc.subject.ytmWomen painters
dc.subject.ytmGentileschi, Artemisia
dc.subject.ytmBaroque Age
dc.identifier.yokid10203947
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530006
dc.description.pages355
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess