Show simple item record

dc.contributor.authorBayraktar, Emel
dc.date.accessioned2021-04-26T09:43:25Z
dc.date.available2021-04-26T09:43:25Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527398
dc.description.abstractBÖLÜM IV ÖZET YARGI VE ÖNERİLER Özet Bu araştırmada, Türk eğitim sisteminin mevcut koşulları içinde bilgisayar destekli öğretim yönteminin gelenek sel yönteme göre öğrenci başarısı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma, 1986-1987 öğretim yılı ikinci yarıyılın da Gazi Endüstri Meslek Lisesi birinci sınıf öğrencileriyle ve matematik dersinde yürütülmüştür. Eş leş t ir ilerek oluşturulmuş iki grup üzerinde yürütülen araştırmada öğretim, kontrol grubunda (n= 15) geleneksel yöntemle, deney grubunda (n = 15) bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle sürdürülmüştür, Verilerin toplanmasında matematik dersi `Polinom` ünitesi ile ilgili davranışların gerçekleşme düzeyini belirlemede kullanılan test, programlı materyal ve bilgisayarlardan yararlanılmıştır. Test ünitenin işlenmesine baş lamadan önce ön teşt, ünitenin işlenmesi tamamlandıktan sonra son test olarak uygulanmıştır. Testin K.R 20 ile elde edilen güvenirlik katsayısı 0.87 bulunmuştur. Araştırmada grupların başarı ortalamaları arasında ki farken anlamlı olup olmadığını sınamada `t` testi kul- 8687 lanılmış, anlamlılık düzeyi (p).05 olarak alınmıştır. Araştırmanın bulguları ve yorumları denencelerle ilişkisi göz önünde tutularak aşağıda verilmiştir. Denencelerin sınanmasına geçmeden önce deney ve kontrol grupları arasında matematik dersi `Polinom` ünite si ile ilgili bilişsel giriş davranışlarına sahip olma bakımından farklı olup olmadıkları incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar her iki gruptaki öğrencilerin bilişsel giriş davranışlarına sahip olma bakımından her iki grubun bir birine denk kabul edilebileceğini göstermiştir. Bu durum la ilgili olarak deney öncesi yapılan eşleştirmenin isabet li olduğu söylenebilir. Denence 1 ' de deney grubunun ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farkın olduğu belirtilmiştir. Bu denenceyi test etmede deneklerin ilişkili olduğu dik kate alınarak `t` testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular denencede de belirtildiği gibi deney grubu öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarında istatistiksel bakımdan anlamlı bir farkın olduğunu göstermiştir. Bu far kın nedeni deney grubunda uygulanan bilgisayar destekli öğretim yönteminin etkenliğine bağlanabilir. Denence 2'de kontrol grubunun ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farkın olduğu belirtilmiş tir. Bu denenceyi test etmede birinci denencedeki yol izlenmiştir. Elde edilen bulgular denenceyi doğrulamış ve kontrol grubu öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarında anlamlı bir farkın olduğunu göstermiştir. Bu sonuç, geleneksel yöntemin öğrencilere sağladığı öğretme-88 öğrenme ortamı içinde kazanılan davranışların doğal bir sonucu biçiminde yorumlanabilir. Denence 3'te deney ve kontrol gruplarının son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu belirtilmiştir. Bu denence grupların ön test orta lamaları arasındaki farkı sınamada izlenen yolla test edilmiştir. Elde edilen bulgular denencede belirtildiği gibi deney ve kontrol gruplarının son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farkın bulunduğunu göstermiştir. Denence 1 ve 2'de olduğu gibi bu fark iki grupta uygulanan iki değişik öğretim yönteminin etkenliğinden ileri geldiği biçiminde yorumlanabilir. Bu sonuca göre matematik dersinde, deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerinden daha başarılı oldukları söylenebilir. Ayrıca elde edilen bulgular üç denencenin de doğrulandığını göstermektedir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli matematik öğretimi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.identifier.yokid10649
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid10649
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess