Üniversite öğrencilerinin benlik kavramı
dc.contributor.advisor | Özdoğan, Berka | |
dc.contributor.author | Türkmen, Figen | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:42:52Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:42:52Z | |
dc.date.submitted | 1989 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527265 | |
dc.description.abstract | 108 araştırmalar mesleki rehberdik açısından büyük önem taşı maktadır. Ancak okunan alanın benlik kavramı üzerindeki etkisini anlamak için diğer değişkenlerin kontrolü önemli görülmektedir, Araştırmada anne-babanm eğitim düzeyi de fen -`-e sosyal alanlarda okumanın birlikte değerlendirilme sinin benlik kavramı üzerinde hangisinin daha önemli ve etkili olduğunu anlamayı güçleştirdiği gözlenmektedir. Ya pılacak araştırmalarda da bu durumun dikkate alınması önem li görülmektedir. Bu araştırmada kullanılan Giessen Testi benlik kav ramı değerlendirilmesinde çok yönlü bilgiler veren bir araç görünümündedir. Bu aracın, çeşitli denek grupları üze rinde yapılacak araştırmalarda kullanılması önerilmektedir 4 B, Özet Araştırmada, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Sertifika Programına devam eden, fen ve sosyal bilimlerde okuyan 200 üniversite öğrencisi üzerinde çalı şılmıştır. 200 deneğin l00 'ü kız, 100`ü erkek ve yaşları 22-25 arasındadır, Araştırmanın amacı, üniversite öğrenci lerinin benlik algılarını saptamaktır. Bu doğrultuda baba larının eğitim düzeyi, cinsiyet ve öğrenim alanı (fen-sos- yal) gibi değişkenlerin benlik kavramı üzerindeki etkisi araştırılmıştır.109 Araştırma betimsel türde olup öğrencilerin benlik kavramlarını varolduğu durum ve koşullarda olduğu gibi be timlemeyi amaçlamaktadır. Üniversite öğrencilerinin benlik kavramlarını değerlendirmek amacıyla Almanya'da Giessen Üniversitesinde geliştirilmiş olan `Giessen Testi-Ben Formu` (1968) kullanılmıştır. Testin Geçerlik ve Güvenirlik çalışma ları yarılmış, giriş bölümüne eklenen yönerge ve `kimlik bil gileri` bölüm yle birlikte uygulanmıştır. Araçtan elde edi len verilerin çözümlenmesi `t` testi ile yapılmış ve tablo lar halinde özetlenmiştir. Sonuç olarak, -Üniversite öğrencilerinin babalarının eğitim düzeyine göre benlik kavramlarında farklılık saptanmamıştır, -Cinsiyete göre, kızlar kontrollü, erkekler kızlara göre daha az kontrollü bulunmuştur, -Okunulan bölüme (fen-sosyal) göre, Öğrencilerin ben lik kavramlarında farklılık saptanmamıştır, -Babalarının -eğit im düzeyi üniversite olan ve sosyal bilimlerde okuyan kız ve erkek öğrencilerin kendilerini algı lamalarında üç alt ölçekte faklılığa rastlanmıştır. Kızlar erkeklere göre daha olumsuz sosyal güç ve sosyal eşduyum bo yutunda yer almışlardır. Ayrıca, erkek öğrenciler kız öğren cilere göre daha açık ve sevgi duygularını gösterir olarak bulunmuştur, -Babalarının eğitim düzeyi ilkokul olan ve sosyal bi limlerde okuyan kız ve erkek öğrencilerin kendilerini algı lamalarında üç alt ölçekte faklılığa rastlanmıştır. Buna göre kız öğrenciler erkek öğrencilere göre olumsuz sosyal110 eşduyum boyutunda yer almışlardır. Ayrıca her iki grup da dominant kişilik özelliklerine sahip bulunmuştur. ABSTRACT In this research, 200 university students 'Who are atten ding certificate programe of Faculty of Educational Sciences at A,U,, These students working Art and Science and 100 of these 200 students TOre females and of them vere. males and age range Turas 22-25, The purpose of this research is to determine the self- perception of university students. In this direction, effects of some other variables (like the student's father's educational le vel, sex and training field like art-science) on self -concept v©s researched. This research `was a descriptive kind of research and it ¦was aimed at describing student's self -concepts in its existing state and conditions. To determine the student's self-concept `Giessen Test-I Form` ^ras used 'which ms developed at Oiessen University in Germany (1968), The validity and reliability stu dies of the test ^ms made and the test ^oas applied by adding an instruction and demographic information part in its introduction. The data were analyzed by using `t` test and results were gisren by tables. Results shoved that there is no difference in self- concept of students `whose father's educational levels are diffe rent. It is also found that on `Control Scale` females scored higher then males. There is no difference in self-concept accor ding to training field. In general it is found university students have some depressive personality characteristics Tsfaich are in normal limits. | |
dc.description.abstract | 110 eşduyum boyutunda yer almışlardır. Ayrıca her iki grup da dominant kişilik özelliklerine sahip bulunmuştur. ABSTRACT In this research, 200 university students 'Who are atten ding certificate programe of Faculty of Educational Sciences at A,U,, These students working Art and Science and 100 of these 200 students TOre females and of them vere. males and age range Turas 22-25, The purpose of this research is to determine the self- perception of university students. In this direction, effects of some other variables (like the student's father's educational le vel, sex and training field like art-science) on self -concept v©s researched. This research `was a descriptive kind of research and it ¦was aimed at describing student's self -concepts in its existing state and conditions. To determine the student's self-concept `Giessen Test-I Form` ^ras used 'which ms developed at Oiessen University in Germany (1968), The validity and reliability stu dies of the test ^ms made and the test ^oas applied by adding an instruction and demographic information part in its introduction. The data were analyzed by using `t` test and results were gisren by tables. Results shoved that there is no difference in self- concept of students `whose father's educational levels are diffe rent. It is also found that on `Control Scale` females scored higher then males. There is no difference in self-concept accor ding to training field. In general it is found university students have some depressive personality characteristics Tsfaich are in normal limits. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin benlik kavramı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Self concept | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 10797 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 10797 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |