Japon seramik sanatının tarihi gelişmesi
dc.contributor.advisor | Arık, Rüçhan | |
dc.contributor.author | Güvenç, Çağ | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:42:52Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:42:52Z | |
dc.date.submitted | 1989 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527262 | |
dc.description.abstract | ÖZET Heolitik dönemden günümüze kadar uzanan çok eski ve köklü bir geçmişi olan Japon seramik sanatının gösterdiği zengin çeşitlilik yedi bin yıllık bir evrim sürecinin ürünüdür. Japon kültürü ve sanatı zaman zaman Asya'dan gelen dalgaların etkisi altında kalmıştır. Bu dalgalar bazan doğrudan çin, basan da Kore yoluyla Japon adalarına ulaşmıştır. Dışarıdan gelen teknik ve üslup yeniliklerine önce öykünülmüş sonra da özümsenerek, Japon kimliğinde özgün akımlar ve yapıtlar doğmuştur. Japon seramiğinde ki gelişmeler; çeşitli tekniklerle etkileşim sonucunda oluşmuş ve birikimci bir nitelik kazanmıştır. Bir başka deyişle, eski teknolojiler, yeni tekniklere teslim olmadan varlıklarını sürdürmüştür. ilk Japon çömleği (.Coman-earthenware'), Neolitik dönemde M.Ö. 5000'lerde yapılmış ve başlangıçtan günümüze kesintisiz süregelmiştir. Yüksek ısıda fırınlanmış ilk çömlekler ise, (stoneware`) M.S. Dördüncü Yüzyıl' da; ilk sırlı seramikler Yedinci Yüzyıl' da yapılmış ve Onyedinci Yüzyıl 'da porselen aşamasına ulaşılmıştır. Geriye bakıldığında; seramik geleneğindeki sürekliliği sağlayan sanatçıların üstün teknikleri ile duyarlılıklarının yanı sıra, Zen Budizmi ve onun anlatım biçimlerinden biri sayılan ça-no-yu (ya da çay töreni ' nun doğal ve yalın dünya görüşü (Japon kültürünün) birikimci 132özelliğinin seramik sanatları üzerindeki belirleyici etkisini vurgulamak gerekir. Bu çalışmada Neolitik' ten, Edo dönemi <1615-1868> sonuna kadar uzanan zaman dilimi içerisindeki belli başlı seramik türleri, düşük ısıda pişirilmiş çömlek (c earthen ware) ' ten, yüksek- ısıda fırınlanmış çömlek (.stoneware`) ve porselene doğru olan teknolojik gelişme, mümkün olduğunca kronolojik sıra içinde incelenmiştir. Buluntu merkezleri ya da üretim Merkezleri, Tarihi eme, çeşitleri, Teknik ve Yapı özellikleri başlıkları altında ele alınmış olan her seramik türünün tipik değilse bile tanınmış temsili örnekleri katalog kısmında, sunulmuştur. 133 | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Japon seramik sanatının tarihi gelişmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Japanese ceramics | |
dc.subject.ytm | Japan | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.identifier.yokid | 10800 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 10800 | |
dc.description.pages | 364 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |