Show simple item record

dc.contributor.advisorBıyıklı, Latife
dc.contributor.authorCivelek, Ali Hikmet
dc.date.accessioned2021-04-26T09:42:22Z
dc.date.available2021-04-26T09:42:22Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527115
dc.description.abstractBu bölümde araştırma kısaca özetlenecek ve sonuçlarına değinilecektir. Ayrıca, eğitimdeki uygulamalara ve ilerde yapılacak araştırmalara yardımcı olabilecek önerilere yer verilecektir. özet ve Sonuç 3u araştırmanın amacı, zihinsel özürlü çocuklarla normal çocukların kısmen bütünleştirilmelerinin ve ayrıca normal çocukların bu konuda bilgilendirilmelerinin, özürlü çocukların sosyal kabulleri üzerine etkilerini saptamaktır. Bu amaçla A.B.D. 'nden, özürlülere yönelik sosyal kabul tutumlarını ölç meyi amaçlayan bir tutum ölçeği sağlanmıştır. Bu araç, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapıldıktan sonra örneklemdeki 3 grup normal çocuğa ön test olarak uygulanmıştır. Daha sonra bu üç gruptan birisi, tesadüfi örnekleme yoluyla kontrol grubu olarak seçilmiş ve bu gruptaki çocuklara son teste ka dar hiçbir uygulama yapılmamıştır. Diğer iki gruptan birisin deki çocuklar 'bütünleştirme grubunu oluşturmuşlardır. Bu gruptaki normal çocuklar resim-iş ile beden eğitimi derslerinde eğitilebilir zihinsel özürlü oldukları yeniden tanılanan 3çocukla bir dönem boyunca bütünleştirilmişlerdir, üçüncü gruptaki diğer normal çocuklar da resim-iş ile beden eğitim derslerini e eğitilebilir zihinsel özürlü oldukları yeniden tanı lanan başka üç çocukla, bir dönem boyunca almışlardır. Ancak bu gruptaki çocuklar bütünleştirme programlarına ek olarak zihinsel özürlü çocuklar r özellikleri, hakları ve özellikle eğitilebilir zihinsel özürlü çocuklar hakkında 7 hafta süren bilgilendirme programlarına alınmışlardır. Bir dönem süren bu uygulamalardan sonra deney ve kontrol grubu çocuklarına aynı tutum ölçeği, son test olarak bir kez daha verilmiş ve uygulama çalışmaları tamamlanmıştır. ön ve son testte r üç gruptaki normal çocukların, sos yal kabul ölçeğinden aldıkları sosyal kabul puanlarının çözümlenmesinde 3 x 2 x2 faktörlü, son faktör tekrar ölçümlü varyans analizi (Split-Plot Design) yöntemi kullanılmıştır. Daha sonra anlamlı bulunan temel ve ortak etkiler için Tukey Testi yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tüm analizler için en az.05 düzeyinde anlamlılık aranmıştır. Çalışmalar sonunda: 1. Hem bütünleştiren hem bilgilendirilen gruptaki normal çocuklar, zihinsel özürlü arkadaşlarına diğer iki gruptaki normal çocuklara oranla daha fazla sosyal kabul göster mişlerdir.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleEğitilebilir zihinsel özürlü çocukların sosyal kabul görmelerinde normal çocukların bilgilendirilmelerinin ve iki grubun resim - iş ile beden eğitimi derslerinde bütünleştirilmelerinin etkileri
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmSocial acceptance
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.identifier.yokid11891
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid11891
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess