Heppner`in problem çözme envanterinin uyarlama güvenirlik ve geçerlik çalışmaları
dc.contributor.advisor | Akkoyun, Füsun | |
dc.contributor.author | Taylan, Sabahat | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:42:19Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:42:19Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527099 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Heppner'in(1982) -geliştirmiş olduğu Problem Çözme Envanterini Türkçe'ye uyarlamak ve bir grup üni versite öğrencisi üzerinde geçerlik ve güvenirliği ile ilgili bulgu lar elde etmektir. Problem çözme becerisi ile ilgili yurt dışında pekçok araş tırma yapılmasına karşın, ülkemizde bü konu ile ilgili araştırmaya rastlanmamıştır. Oysa, problem çözme günlük yaşantımızda her an karşılaştığımız bir durumdur. Günümüzde endüstrileşmenin artması ve teknolojinin hızla gelişmesi, bireyi yeni ve artan problem durumlarıyla karşı karşıya bırakmaktadır. Hem kişisel, hem sosyal, hem de sağlık ve iş problemlerini çözmek zorunda kalan birey bu problemlerini çözdükçe kendine güveni artacak ve yeni problemleri çözebilecek gücü kendinde bulabilecektir. Oysa, sürekli olarak çözemediği prob lemlerle uğraşan bireyin kendine güveni sarsılır ve yeni problem leri çözmek için gereken enerjiyi bulamadığından, problemleri çöz mekten kaçınma çabası içine girebilir. Psikolojik danışmanın amacı bu bireylere yardım etmektir. PÇE, danışmanlar tarafından danışa nın genel problem çözme becerisini değerlendirmesine yardımcı olacaktır. Ayrıca, ülkemizde bu alanda yapılacak araştırmalarda da kullanılabilecektir. Araştırmada üç araştırma grubundan yararlanılmış tır. Birinci grup 14 kişiden oluşmuş ve bu grup üzerinde envanterin çeviri güvenirliği yapılmıştır. İkinci grup top lam 60 öğrenciden oluşmuştur ve envanterin güvenirlik ve53' halihazır geçerlik çalışmasını yapmak amacıyla bu gruba PÇE, KKE ve SKE uygulanmıştır. Üçüncü grup Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya Mühendisliği; Basıp-Yaym Yüksekokulu Gazetecilik Bölümü ve Eğitim Bilimleri Fakül tesi Eğitim Programları ve Öğretimi Bölümü birinci ve dör düncü sınıf öğrencisi olan toplan 226 öğrenciye PÇE uygu lanmıştır. Araştırma için gerekli olan bilgiler çeşitli araç larla sağlanmıştır. Bunlar: 1) Türkçe'ye uyarlanma, çeviri, güvenirlik ve geçer lik çalışması yapılması amaçlanan Problem Çözme Envanteri dir. 2) PÇE'nin halihazır geçerlilik çalışmasını yapmak amacıyla Kendini Kabul Envanteri ve Sürekli Kaygı Envante ridir. Araştırmada veriler, korelasyon katsayısı, t testi ve varyans analizi ile çözümlenmiştir. | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Heppner`in problem çözme envanterinin uyarlama güvenirlik ve geçerlik çalışmaları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.identifier.yokid | 11910 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 11910 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |