dc.contributor.advisor | Onaran, Oğuz | |
dc.contributor.author | Küllü, Mümin | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:42:10Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:42:10Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527054 | |
dc.description.abstract | Güvenlik gereksinimi insanlık tarihi ile birlikte başlamıştır. Zamanla değişik aşamalardan geçen güvenlik güçleri, bugün polis örgütleri olarak karşımıza çıkmaktadır. İnsanların bir arada yaşama zorluğu, onları toplu halde yaşamanın ortak kurallarına uymalarını gerekli kılmaktadır. Toplum düzenine uymanın yaptırım gücü polis olmaktadır. Toplum düzenine uymakla yükümlü fertler ile düzeni sağlamak ve korumakla görevli olan polis arasında zaman zaman çatışmalar olmaktadır. Polis bu durumlarda, genellikle eğitimsiz ve bilgisiz olmakla suçlanmaktadır. Gerçekten bütün dünya ülkelerinde, polisin çok iyi eğitilmiş olması önemli görülmemiştir. Çünkü devlet, itaat edilmesi için sadece polislik bilgisi olan kişilere gereksinim duymaktadır. Polisten üst seviyede eğitim aranmadığı için, çoğu zaman içinde bulunduğu toplumun, keza çağının gerisinde kalmak tadır. Bugün dünyanın hiçbir ülkesinin polisi, insan hakları konusunda pek fazla bir şey bilmemektedir. Mevcut düzeni korumak ve savunmakla yükümlü olması, ona tutucu bir nitelik kazandırmış ve olaylara tek yanlı bakmaya zorlanmıştır. Polise yapılan eleştirilerin en önemlisi eğitim düzeyi nedeniyle olmuştur. Polisimizin eğitim seviyesi zannedildiği kadar kötü müdür, yoksa yetkililerin ileri sürdükleri gibi çok ileri bir seviyede midir? Konuya belli bir bakış açısı getirmek ve katkıda bulunmak için `Türk Polis örgütünde Personelin Eğitimi` araştırma konusu yapılmıştır.100 Türk polisinin hangi eğitim düzeyinde olduğunu saptayabilmek için, kalkınmış devletlerden Federal Almanya polis örgütü model olarak alınmış ve karşılaştırmalı bir çalışma ile özellikle Türk polisinden daha iyi bir eğitim düzeyinde olduğunu bildiğimiz, Federal Almanya polis eğitim sisteminde, Ülke'miz için pratik sonuçlar çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın ağırlık noktasını, Türk polisi oluşturmuştur. Karşılaştırma için alınan ülke polisini görme olanağı bulunamaması nedeniyle, araştırma mevcut yerli ve yabancı kaynakların taranması ve yazarının meslek yaşamındaki gözlem ve deneyimlerine dayanılarak sürdürülmüştür. Bütünüyle yedi bölümden oluşan bu araştırmanın, ilk dört bölümünde Türk polisi, beş ve altıncı bölümlerde ise Federal Almanya polisi incelenmiş olup, son bölümde genel bir değerlendirme yapılarak, sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Türk polisinin anlatıldığı bölümlerde; Polisin tanımı, güvenlik hizmetlerinin önemi, kolluk gücü nün tarihsel gelişimi ve örgüt yapısı, eğitimin tanımı ve önemi, polis eğitim örgütü, polisin hizmet öncesi eğitimi, hizmete hazırlık eğitimi ve hizmet içi eğitim çalışmaları anlatılmaktadır. Federal Almanya polisinin ele alındığı bölümlerde ise, Almanya'nın devlet yapısı ve genel eğitim sistemi, federal ve federe polis örgütleri, polisin genel eğitim sistemi, eyalet polisi eğitimi ve Polis Yönetim Akademisi eğitimine yer verilmektedir. Her iki polis örgütünün karşılaştırılmasında özet olarak varılan sonuçlar şunlardır : 1. Federal Almanya polisinin eğitimi, Türk polisinden daha üst seviyededir ve ülkemiz için örnek oluşturabilmektedir. 2. Federal Almanya'da polisin yükselmesinde eğitim, önemli bir rol oynamaktadır. Her rütbeye geçiş çok sıkı bir sınav sistemine bağlanmıştır. Personel her yılın 2 - 3ay'ını hizmet içi eğitimde geçirir. Eğitim meslek yaşamının ayrılmaz bir parçasıdır. 3. Federal Almanya'da eğitimde bilimsel yöntemlere yer verilir, uygulamalı eğitim ağırlıklıdır. Türkiye'de de aynı amaç güdülmekle beraber, istenen seviyeye ulaşılamamıştır. 4. Federal Almanya'da polisin yükselmesinde bilgi ve yeteneği dışında, başka bir kıstasın rol oynadığı görülmemiştir. 5. Federal Almanya Polis Yönetim Akademisi, meslek içi eğitim veren bir kurum niteliğindedir. Türk Polis Akademisi ise, lisans seviyesinde eğitim yapmaktadır ve lisans üst programlarını başlatmak aşamasındadır. Bu yapıları ile birbirlerinden çok farklı kurumlar olmaktadırlar.6. Federal Almanya polisi insan hakları konusunda daha bilinçlidir ve polis- halk ilişkileri çok iyi bir seviyededir. Aynı şeyleri Türk polisi için söylemek mümkün olmamaktadır. 7. Türk polisinde otoriter bir disiplin anlayışı hüküm sürmektedir. Federal Almanya polis örgütün de ise, daha çok demokratik bir anlayış gözlenmektedir. 8. Türkiye'nin, polis kolejlerinin sayısını çoğaltarak, eğitime temelden başlanması, gelecek için daha ümit vericidir. / Sonuç olarak şunu söylemek gerekir : Karşılaştırmalı olarak incelediğimiz Federal Almanya Polisi'nde olduğu gibi, halkın desteğini kazanmış, bilimselliği ön plânda tutan, teknik yöntemlerle çalışan bir polis örgütüne sahip olunduğu gün, Türk Polis örgütü birçok sorunlarını çözmüş ve çağdaş bir yapıya kavuşmuş olacaktır. Bunun yolunun da çağdaş eğitimden geçtiği unutulmamalıdır. | |
dc.description.abstract | Die Notwendigkeit der Sicherheit beginnt mit der Menschheit. Die mit der Zeit entwickelte Sicherheitskrâte werden heute als Polizeiorganisation angenommen. Die Menschen sollen gesellschaftlich zusammenleben. Aus diesem Grund miissen sie auf die Regel der Gesellschaft achten. Die Polizei ermöglicht die Anpassurtg der Menschen in die Regel der Gesellschaft. Zwischem den in die Gesellschaftsregel anzupassenden Menschen und der Polizei, die verantwortlich ist, die gesellschaftliche Ordnung zu schaffen und zu stiitzen, entstehen manchmal Konf- likte, Bei diesen VorfSllen werden die Polizisten wegen der Unwissenheit beschuldigt. In der Tat wurde auf der Welt auf die Ausbildung des Polizisten keinen Wert gelegt, denn der Staat braucht wegen der Gehorsamkeit die Polizisten, dîe nur berufliche Kentnisse haben. Weil die Ausbildung der Polizisten nicht nötig ist, bleiben sie öfters geschlossen in der Gesellschaft öder hinter der Epoche, Die Polizisten der WeltBnder haben keine Ahnung von Menschenrechten, Weil die Polizisten die vorhandene Ordnung stiitzen und verteidigen sollen, haben sie konservativen Chârakter sollen. Aus diesem Grund bewerten sie die Vorfâlle nur aus dem einseitigen Blickwinkel. Die wichstigstem Kritiken iiber die Polizisten sind auf ihre Ausbildung beziiglich. 1st das Ausbildungsniveau unserer Polizisten - wie man glaubt - so schlimm oder besser - wie die Zustân - dige behaupten ? Um einen Blickwinkel iiber dieses Thema zu bringen und dafiir Hilfe zu geben, wird `Presonalausbildung bei der türkischen Polizeiorganisation` untersucht. Um feststellen zu können, welches Ausbildungsniveau die türkischen Polizisten haben, wird die Polizeiorganisation der BRD unter den entwickelten Landern als Vorbild angenommen. Durch die vergleichende Bes/:hâftigung werden die praktischen Folgen aus dem Ausbildungssystem fiir die Polizei der BRD harausgezogen, des noch besser als das tiirkische ist.103 Der Schwerpunkt der Arbeit ist der türkische Polizist. De es keine Möglichkeit mehr gibt, um die deutschen Polizisten zu betrachten, konnte die Arbeit nur mit den vorhandenen türkischen und auslandischen Literaturen, mit der Gesprlchtechnik und mit den Erfahrungen des Textautors fertiggestellt werden. Dîese Arbeit besteht aus 7 Teilen. In den ersten vier Teilen werden die türkischen Polizisten, in den fünften und seçhten Teilen die Bundesrepublikenpolizisten betrachtet und in dem letzten Teil werden diese Sachen bewertet, die Folge und Vorschlage ersetzt. In den die türkischen Polizisten bezüglichen Teilen werden Definition des türkischen Polizisten, die Wichtigkeit der Sicherheitskrâfte, die geschichtliche Entwicklung und Organisationsstruktur der Polizei, Definition und Wichtigkeit der ausbildung, polizeilliche Ausbildungsorganisation, vorpolizeiliche Ausbildung, Vorbereitungsausbildungs auf den Beruf und Fortbildungstatigkeiten erwahnt. İn den auf die Bundesrepublikenpolizisten bezüglichen Teilen werden staatliche Struktur und allgemeines Ausbildungssystem von BRD, Polizeiorganisation von BRD, das allgemeine Ausbildungssystem für die Polizei, und Ausbildung von der polizeilichen Verwaltungsakadimie erwahnt. Aus dieser Vergleichung werden folgendes herausgezogen : 1. Das Ausbildungniveau der Polizeiorgenisation von BRD ist noch besser als das türkischen Polizeiorgenisation. Dieses Ausbildungssystem kann man Vorbild fur die Türkei sein. 2. İn der BRD spielt die Ausbildung für die Fortschritte der Polizisten eine grosse Rolle. Eine Fortschritte nehmen zu können, hangt von einem Prüfungsystem ab. Das Personal verbringt 2 öder 3 Monate jedes Jahres in der Fortbildung. Die Ausbildung ist mit dem baruflichen Leben in enger Beziehung. 3. İn der BRD verwendet man für die Ausbildung wissenschaftliche Methoden. Das Praktikum ist noch wichtiger. Das ist auch in der Türkei das Ziel aber noch unerfolgreich. 4. Für die Fortschritte der Polizisten spielen in der BRD andere Faktoren ausser der Ausbildung keine Rolle. 5. Die Polizeiliche Verwaltungsakademie von BRD ist ein Unternehmen, das die Fortbildung für die Polizei macht. Die türkische Polizeiakademie ist vierjâhrige Akademie, Nach dem Studium kann man hier Magisterarbeit machen. Aber das ist neu bagonnen. Aus diesem Grund sind die beide Akademien ganz verschiedene Unternehmen. 6. Die Polizisten von BRD sind bewusst bei den Menschenrechten und haben bessere Beziehun- gen mit den Völkern. Es ist unmöglich, diese für die türkischen Polizisten sagen zu können.104 7. Die tiirkischen Polizisten haben totalitâVen Diziplin. Dagegen aber herrschen bei den Polizisten von BRD demokratisches Verstandnis 8. Wenn man die Zahl der Polizeilichen Fachschule in der Tiirkei vermehrt, und eine notwendige Ausbildung macht, ware es besser fiir die Zukunft. Hiermit wiirde ich schlisslich meinen, dass die tiirkische Polizeiorganisation wird so bald wie moglich ihre meisten Probleme lösen und einen zeitgenössischen Bau haben. Dafiir braucht diese Polizei- organisation ihre Volksstiitze zu haben, die Wissenschaft im Vordergrund zu halten und mit den techni- schen Methoden zu arbeiten, wie es in der deutschen Polizeiorganisation ist, die wir schon vergliechen und studiert haben. Man braucht aber auch nicht zu vergessen, dass der Wag dafiir durch eine zeitgenössische Erziehung geht. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Polis örgütlerinde personelin eğitimi Türkiye ve Federal Almanya`da | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.subject.ytm | In service training | |
dc.subject.ytm | Police organization | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.identifier.yokid | 11966 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 11966 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |